- Joey14 november 2021 om 20:41
Hallo,
Ik heb sinds gistermiddag last van steken bij me ribben of longvlies. Ik weet niet of het de ribspieren zijn die dat doen of het longvlies, maar ik heb het aan de linkerkant alleen maar. Ik heb ook wel last van chronische hyperventilatie, maar ik weet niet of ik vanwege dat meer kans loop op ribspier problemen of longvlies ontsteking?. Eerder had ik ook al een lichte infectie in me keel door maagzuur dat opkwam, maar dat was de week voor dat ik dit nu krijg. Ik maak me wel een beetje druk, maar aan de andere kant heb ik dit al wel eens vaker gehad in me leven zoals 3 of 4 jaar geleden en ook wel toen ik 11 jaar was.
Ik heb dus af en toe als ik ademhaal steken aan de achterkant van me longen of de ribspieren, maar ook aan de voorkant. Het zijn korte steken meestal. Als ik door me buikademhaal merk ik het niet. Toen ik op leg lag merkte ik dat er wat druk op me longen kwam van achteren. Ik weet niet of dat ook bij een ribspierontsteking kan gebeuren, maar dat was wel iets typisch. Ik vraag me dan af of dat vocht zou kunnen zijn. Is het niet raar dat ik dit zovaak heb?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 november 2021 om 20:45Het zal toch van de hyperventilatie zijn en niet van je longvlies.
ReagerenJoey14 november 2021 om 20:52Wat kun je eigenlijk het beste tegen hyperventilatie doen? ik loop daar nu al denk ik jaren mee rond en het creeert een hele waslijst aan klachten.
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2021 om 20:58De oorzaak aanpakken en naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen
Reageren