-
Anoniem18 oktober 2016 om 22:51
Mijn baby heeft al dagenlang last van groene poep. Variërend van lichtgroen met ontzettend veel slijm en snot draden tot donkergroene poep. Wat kan dit zijn?!? HELP
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2016 om 23:07Hoe oud is je baby?
Wat krijgt je baby voor voeding?
Maakt hij/zij een zieke indruk of heeft buikkrampjes?Ga in ieder geval een naar de huisarts
ReagerenAnoniem19 oktober 2016 om 09:09De baby is bijna 4 maandjes oud. Krijgt uitsluitend bv. Is verder erg levendig vrolijk en druk. Heeft alleen wel last van buikkrampjes en kreunt zo af en toe.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 09:27Als je uitsluitend borstvoeding geeft is groene poep nog niet zo raar.
Lees ook eenshttps://www.ouders.nl/vraagbaken/minder-vaak-voeden-tegen-de-groene-poep-5-wkn
Uiteraard is het altijd goed om even naar de huisarts te gaan als je daar ongerust over bent.
ReagerenAnoniem19 oktober 2016 om 09:33Heel af en toe krijgt ze wat bio voeding (hipp) als bijvoeding voor het slapen gaan erbij. Tot op heden ging dat altijd goed. Alleen sinds de laatste maand komt de kleine niet meer aan in gewicht. Valt steeds ongev 40 gram af. En de eerder genoemde klachten dus.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 09:37Dan is het goed om naar de huisarts te gaan.
ReagerenAnoniem19 oktober 2016 om 09:57John (moderator)
19 oktober 2016 om 10:13Dat is moeilijk te zeggen. In de link die ik stuurde kon je lezen dat het aan de borstvoeding kan liggen. Het verschil tussen voor en achtermelk.
Reageren
Ik weet niet of de bijvoeding een oorzaak zou kunnen zijn. Het is mogelijk dat ze op de bio melk reageert.
Daarnaast zou het dan oom nog een bacteriële infectie kunnen zijn, maar daar hoort dan in de regel ook koorts bij. Neem in ieder geval wat poep mee naar de huisarts. Dat kan dan onderzocht worden.
Wat is de reden om de bio melk te geven? Neemt je melkproduktie af?Anoniem19 oktober 2016 om 16:18John (moderator)
19 oktober 2016 om 17:29Dat is het misschien verstandig om met de borstvoeding te gaan stoppen.
Reageren
Het zou kunnen dat je kindje te weinig voeding binnen krijgt en je borstvoeding toch echt onvldoende is en hoofdzakelijk uit voormelk bestaat.
Dat zou het gewichtsverlies kunnen verklaren.
Bespreek het met je huisarts of bureau jeugd en gezin. (Consultatiebureau)