Zoeken Vraag het forum

DAGEN LANG GROENE POEP BABY!!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn baby heeft al dagenlang last van groene poep. Variërend van lichtgroen met ontzettend veel slijm en snot draden tot donkergroene poep. Wat kan dit zijn?!? HELP

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud is je baby?
    Wat krijgt je baby voor voeding?
    Maakt hij/zij een zieke indruk of heeft buikkrampjes?

Ga in ieder geval een naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

De baby is bijna 4 maandjes oud. Krijgt uitsluitend bv. Is verder erg levendig vrolijk en druk. Heeft alleen wel last van buikkrampjes en kreunt zo af en toe.

Reageren
    John (moderator)

Als je uitsluitend borstvoeding geeft is groene poep nog niet zo raar.
    Lees ook eens

https://www.ouders.nl/vraagbaken/minder-vaak-voeden-tegen-de-groene-poep-5-wkn

Uiteraard is het altijd goed om even naar de huisarts te gaan als je daar ongerust over bent.

Reageren
    Anoniem

Heel af en toe krijgt ze wat bio voeding (hipp) als bijvoeding voor het slapen gaan erbij. Tot op heden ging dat altijd goed. Alleen sinds de laatste maand komt de kleine niet meer aan in gewicht. Valt steeds ongev 40 gram af. En de eerder genoemde klachten dus.

Reageren
    John (moderator)

Dan is het goed om naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Heel erg bedankt voor je snelle reacties @Tandor. Heb je misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. In de link die ik stuurde kon je lezen dat het aan de borstvoeding kan liggen. Het verschil tussen voor en achtermelk.
    Ik weet niet of de bijvoeding een oorzaak zou kunnen zijn. Het is mogelijk dat ze op de bio melk reageert.
    Daarnaast zou het dan oom nog een bacteriële infectie kunnen zijn, maar daar hoort dan in de regel ook koorts bij. Neem in ieder geval wat poep mee naar de huisarts. Dat kan dan onderzocht worden.
    Wat is de reden om de bio melk te geven? Neemt je melkproduktie af?

Reageren
    Anoniem

@Tandor, ja ze krijgt een beetje bijvoeding omdat mijn melkproductie helaas niet toereikend is aan waar zij behoefte aan heeft. Haar temperatuur is tot op heden gelukkig wel goed.

Reageren
    John (moderator)

Dat is het misschien verstandig om met de borstvoeding te gaan stoppen.
    Het zou kunnen dat je kindje te weinig voeding binnen krijgt en je borstvoeding toch echt onvldoende is en hoofdzakelijk uit voormelk bestaat.
    Dat zou het gewichtsverlies kunnen verklaren.
    Bespreek het met je huisarts of bureau jeugd en gezin. (Consultatiebureau)

Reageren
    Anoniem

Dat zou eventueel kunnen idd @Tandor. Ik pak het zsm met consultatieburo op. En ga voor de zekerheid ook langs de ha. Nogmasls dank!

Reageren
Reageer op: DAGEN LANG GROENE POEP BABY!!!

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.