Zoeken Vraag het forum

Ontlasting te hard en te groot voor anus.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Antoine

Hallo,

Ik kan mijn uitwerpselen niet kwijt omdat het te hard en te groot is, hoe hard ik het ook probeer het komt er steeds net niet uit en dan sluit mijn kringspier weer terug.

Kan iemand mij tips geven?

Alvast bedankt.

12 reacties
    Reageren
    Antoine

Is het trouwens ook goed als ik hiervoor dulcolax gebruik?

Reageren
    Elodie

Als je echt een dagenlange verstopping hebt kun je voor een keer dulcolax gebruiken. Drink er veel water bij. Het kan zijn dat je na een paar uur een beetje misselijk wordt. Na ongeveer 5 uur krijg je buikpijn en kort daarna moet je naar de wc. Dit is geen methode om dagelijks toe te passen, maar een keertje kan geen kwaad. Het is een heel effectieve manier om een verstopping op te lossen.

Succes, Elodie

Reageren
    Thomas

En als dit blijvend is maandenlang? dat je moet wiebelen om het eruit te krijgen en een diameter van een blikje cola heeft en niet wegspoeld en een duwtje moet hebben om mee te spoelen? Met bloed verwikkeld in het midden en bv niet aan het toiletpapier. Verder geen last van kramp of pijn, Ik drink 3 liter water per dag, heb voldoende lichaamsbeweging(meer dan voldoende)…. Iemand nog advies? Mijn moeder heeft laatst een foto gemaakt, en ze wist niet wat ze zag… haha wel grappig als je al 33 bent en je moeder roept om eens te kijken…

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je naar de huisarts Thomas. Er gaat dan iets niet goed in je darmen.

Reageren
    Catootje

Colon Clean wil nog weleens helpen. Bij verstopping kunnen er ook tekorten in je lichaam spelen, zoals magnesium. Ook een te laag serotonine kan een rol spelen, wat bij te sturen is met de juiste voeding en supplementen. Bij je voeding ook zorgen voor voldoende vetten.

Reageren
    Joris B

Mijn ontlasting is erg groot en droog voor mijn anus en ontlasten lukt dus niet. Is er iets wat ik kan doen zonder iets van medicijnen of een middel te halen of is dat de enige oplossing?

Reageren
    John (moderator)

1,5 tot 2 liter water per dag drinken, dagelijks vers fruit en vezelrijke voeding.

Reageren
    Jan

Ik heb laatst iets nieuws bij mijn beugel gekregen waardoor ik niet goed kon kauwen en dus soms iets grotere dingen dan normaal ingeslikt heb. Nu is mijn ontlasting erg hard en droog en is het te groot om er uit te komen.Wat kan ik nu het beste doen?
    Zou u graag willen beantwoorden met hoe ik dat zonder een middel zou kunnen oplossen en met een middel of medicijn hij ik dit kan verhelpen
    Bij voorbaat dank

Reageren
    John (moderator)

Je moet toch beter gaan kauwen…daarnaast: 1,5 – 2 liter water drinken per dag, vers fruit eten en vezelrijke voeding

Reageren
    Catootje

Dan zorgen voor wat aangepaste voeding. Bijvoorbeeld gehakt in plaats van een lapje vlees enz. Wat kan schelen voor je ontlasting is Colon Clean. Het maakt je ontlasting wat zachter. Als het helemaal niet meer wil kan je tijdelijk – niet meer dan een week – wat bitterzout gebruiken ofwel magnesiumsulfaat.

Reageren
    Haupie

Yup ik herken het. Soms moet ik er een vinger bij doen om het er uit te peuteren.

Ach ja dan komt het er wel uit…

Reageren
    Jo

Hallo,
    Ik heb dit probleem ook. Ik heb sinds 1 week dat ik Antagel gebruik(maagzuurremmers) sindsdien heb ik last van harde en grote ontlasting. Nu heb ik echt heel erg dat ik het er niet uit kan poepen en nu heb ik dus pijn aan de onderkant dat blijft. Dit heb ik doorgaans niet zo. Heel vervelend en pijnlijk. Wat moet ik doen?. Die enorme drol zit echt in de weg nu.

Reageren
Reageer op: Ontlasting te hard en te groot voor anus.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.