- kruimeltje19 oktober 2010 om 20:09
mijn zoontje heeft nu al een paar keer gehad dat hij klaagde over pijn in zijn linkerzij beetje op de plek van de nier en deze pijn gaat pas weg als hij geplast heeft.
wie herkend dit en wat zou het kunnen zijn ???
gr een mama
7 reactiesReagerenAnoniem19 oktober 2010 om 22:41Ik zou hier even mee naar de huisarts gaan. Het kan zijn dat je zoontje bijvoorbeeld een blaasontsteking heeft gehad en dat de bacteriën uit de blaas omhoog geklommen zijn naar de nieren.
Andere mogelijke oorzaken zijn spasmen van de blaas of de ureter (loopt van de nier naar de blaas). Dit zijn een soort onwillekeurige spiersamentrekkingen in de urineleiders of van de blaas als de blaas vol is.
Een andere mogelijkheid is een obstructie in de urinestroom als gevolg van een verstopping waardoor de nieren kunnen worden uitgerekt. En dat kan dan dus pijn doen.
Ga naar de huisarts en laat de klachten onderzoeken (bijvoorbeeld een echo-onderzoek, een pyelogram, een CT, bloedonderzoek en eventueel nierfunctietesten of plasonderzoek).
Pas als duidelijk is wat de oorzaak is, kan uw zoontje wellicht van de pijn afgeholpen worden.
Naar de huisarts en uw verhaal duidelijk voorleggen zodat er snel helder is wat het probleem is. En neem een potje met ochtend urine mee.
Reagerenkruimeltje20 oktober 2010 om 11:18nou de assistente van de huisarts heeft mijn zoontjes urine nagekeken en helaas het is niet goed zij ze, er zit viezigheid in ( ik zag vlokjes drijven) en het leek volgens haar op een infectie.
ze moest het nog overleggen met de huisarts maar omdat ze vanmiddag druk waren met de griepprik prikken kan ik morgenvroeg pas weer bellen.
mijn zoontje heeft al 1 x eerder een blaasonsteking gehad en heeft toen verschillende onderzoeken gehad waaruit bleek dat zijn linkernier wat trager werkt, moet ik nu afwachten of zal ik gelijk de kinderarts bellen waar hij nog steeds onder behandeling is ??
ik weet dat hij dit jaar nog een keer een renogram moet en ik heb nu zoiets van doe dat nu maar want ik vind dit toch wel een beetje eng worden
gr een mama
Reagerenkruimeltje20 oktober 2010 om 12:37de assistente belde net en we moeten morgenvroeg bij de huisarts komen met nog een plasje, ik wacht even af wat de huisarts zegt, ik hoop dat hij weet wat er allemaal speelt bij ons zoontje want alles is via de kinderarts gegaan de vorige keer.
ik laat het morgen wel even weten wat er uitgekomen is
ReagerenMarijke20 oktober 2010 om 12:41Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar nu je contact hebt met de huisarts, zou ik samen met hem of haar de vervolgstappen bespreken. De huisarts kent je zoontje tenslotte en weet wat er vroeger met zijn nieren aan de hand was. Misschien wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen? Sterkte gewenst in ieder geval.
Reagerenkruimeltje21 oktober 2010 om 11:41Hij heeft dus Witte Bloedcellen in zijn urine zitten wat duidt op een ontsteking in het lichaam, hij krijgt nu een zware antibiotica kuur en morgen nog 1 plasje opvangen en naar het Lab brengen voor een kweek.
helaas willen ze niet even naar zijn nieren kijken en daar baal ik van
ReagerenAnoniem21 oktober 2010 om 18:10Lees ook:
Blaasontsteking bij jonge kinderen
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/194181-Blaasontsteking-bij-jonge-kinderen.htmlElies791 januari 2016 om 13:56Hoi
Reageren
Mijn zoontje 8 jaar klaagt over de zelfde klachten. Brandende pijn in de zij die over gaat na t plassen. Hij heeft in t verleden een liesbreuk met verknelling gehad en klaagt wel vaker over pijn in zijn lies, maar nu zit t in de nier steek. Ga maandag ook de huisarts maar bellen. (p.s. Als t erger wordt natuurlijk eerder.)