Zoeken Vraag het forum

Mijn zoontje slaat zichzelf

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mimi

Hallo,
    Mijn zoontje van 19 maanden slaat zichzelf. Dit gebeurd bijv. wanneer hij zijn zin niet krijgt, of als er iemand op bezoek komt. Soms bonkt hij dan ook met zijn hoofd. Voor de rest is het een heerlijk mannetje, die wel zeer ondernemend is, dat wel. Zijn er ouders die dit ook hebben meegemaakt? Ik hoor het graag.

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoi,

Mijn zoontje van 15 maanden gaat ook echt rollen over de grond als hij zijn zin niet krijgt, ook bonken met zijn hoofd en krijgt echt een woede aanval. Dat slaan doet hij (nog) niet.

Ik heb hier al heel veel dingen over gelezen op internet, volgens mij is dat een periode van die kleintjes, het is wel vervelend om te zien als ouders als je kind zo doet.
    Maar ik negeer mijn zoontje of loop gewoon naar een andere kamer en dan draait hij meestal al weer heel snel bij.

Je kleintje heeft denk ik ook gewoon veel karakter, hoe klein ook!

Reageren
    lies

Mijn dochter die nu 8 jaar oud is deed dat ook. Kan je zoontje zich al een beetje duidelijk maken d.m.v. praten? Bij toeval zag ik dit forum. Gr.Lies

Reageren
    Anoniem

Lees het advies van de psychologe en pedagoge over:

Mijn zoon slaat zichzelf – wat doe ik daaraan?
    http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0486.htm

Reageren
    Joyce

Mijn zoontje van bijna 1 slaat zichzelf ook hij maakt een vuist en slaat zich op zijn hoofd. We zeggen dan nee niet doen maar lijkt niet te helpen. Hij doet het gewoon tijdens eten ofzo of verschonen of als hij net wakker is. Ook hij is verder vrolijk en erg ondernemend

Reageren
    jessy

Mijn zoontje is 18 maand en heeft juist hetzelfde probleem . Als hij zijn zin niet krijgt of ik zeg dat iets niet mag dan slaat hij zijn eigen ook op zijn hoofd . Ben er al mee naar de dokter geweest omdat in de familie van mijn man heel veel ADHD voorkomt en andere ziekten en ik was bang dat mijn ventje het ook zou hebben . Blijkbaar is het peuterpuberteit en zijn dat fases , de nee fase is er ook zo 1 van …. bij iedere peuter is dat anders ik was namelijk iemand als peuter die constant schopte naar alles en iedereen … dat gaat na een tijd over , het beste is negeren ….

Reageren
    Kjenta

Mijn zoontje is 2 jaar en.heeft.namelijk veel driftbuien
    Zijn hoofdje overal tegen.slaan.zichzelf slaan en bijten
    Zichzelf afzonderen en beginnen rocken in de zetel
    Al verschillende artsen afgelopen ivm adhd bij de papa maar overal hetzelfde peuterpuberteit iemand hier raad mee??
    Groetjes

Reageren
    Kjenta

Mijn zoon.doet net hetzelfde . Is er nu 2 hij zondert zich ook.af in zijn eigen wereldje niet echt leuk als ze er nog niet kunnen over praten.vaç hoe.of wat .

Groetjes

Reageren
Reageer op: Mijn zoontje slaat zichzelf
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.