Zoeken Vraag het forum

Spruw

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn baby en ik hebben spruw. Tijdens het geven van borstvoeding spoot er wat melk in haar oog. Daarnaast wrijft ze veel in haar ogen terwijl ze ook in haar mond zit. Kan ze nu candida in haar oog krijgen? Ze had al een prutoogje, dus maak me wat ongerust!

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zal zo’n vaart niet lopen

Reageren
    Anoniem

Maar als ik op internet zoek zie ik dat je wel candida in je oog kunt hebben, oa keratitis en uveïtis?

Reageren
    Anoniem

Ik heb ivm haar oogontsteking bedenk ik me ook al wat druppels in haar oog gedruppeld…

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat kan zeker, maar of ze dat zo krijgt is niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Zou het niet als het in de moedermelk zit? Omdat het echt in het oog is beland? Of moet het dan van binnenuit komen??

Reageren
    John (moderator)

Het zit niet in de moedermelk

Reageren
    Anoniem

Maar ik spuit het op een lepeltje en die raakt dan wel mijn borst/tepel aan?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan je blijkbaar niet geruststellen.. bel met de huisartsenpost en bespreek het

Reageren
    Anoniem

Ik ben al iets gerustgesteld hoor, maar vraag me alleen af of het niet dan via de lepel kan besmetten.

Reageren
    John (moderator)

Als dat zo zou kunnen, wat doe je dan met de melk die op de lepel zit? Die kan toch ook besmet raken? Hoe oud is je baby?

Reageren
    Anoniem

Ze heeft haar oog ontstoken. Ik kreeg het advies van een lactatiekundige om wat melk in haar oog te doen, omdat dit desinfecterend werkt. Ze is 2 mnd.

Reageren
    John (moderator)

Candida zal ze zo niet krijgen.

Reageren
    Anoniem

Even voor de duidelijkheid; ik spuit dus wat melk op een lepeltje (die raakt dan wel mijn borst soms) en via het lepeltje druppel ik het in haar oogje. 😉

Reageren
    John (moderator)

Je schreef:

“Tijdens het geven van borstvoeding spoot er wat melk in haar oog.”   dat is dan toch wel iets anders dan wat je  nu vertelt. Maar goed…

Ze zal zo geen candida krijgen

Reageren
Reageer op: Spruw
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.