Mijn baby en ik hebben spruw. Tijdens het geven van borstvoeding spoot er wat melk in haar oog. Daarnaast wrijft ze veel in haar ogen terwijl ze ook in haar mond zit. Kan ze nu candida in haar oog krijgen? Ze had al een prutoogje, dus maak me wat ongerust!
dat zal zo'n vaart niet lopen
Maar als ik op internet zoek zie ik dat je wel candida in je oog kunt hebben, oa keratitis en uveïtis?
Ik heb ivm haar oogontsteking bedenk ik me ook al wat druppels in haar oog gedruppeld...
Ja, dat kan zeker, maar of ze dat zo krijgt is niet erg waarschijnlijk
Zou het niet als het in de moedermelk zit? Omdat het echt in het oog is beland? Of moet het dan van binnenuit komen??
Het zit niet in de moedermelk
Maar ik spuit het op een lepeltje en die raakt dan wel mijn borst/tepel aan?
Ik kan je blijkbaar niet geruststellen.. bel met de huisartsenpost en bespreek het
Ik ben al iets gerustgesteld hoor, maar vraag me alleen af of het niet dan via de lepel kan besmetten.
Als dat zo zou kunnen, wat doe je dan met de melk die op de lepel zit? Die kan toch ook besmet raken? Hoe oud is je baby?
Ze heeft haar oog ontstoken. Ik kreeg het advies van een lactatiekundige om wat melk in haar oog te doen, omdat dit desinfecterend werkt. Ze is 2 mnd.
Candida zal ze zo niet krijgen.
Even voor de duidelijkheid; ik spuit dus wat melk op een lepeltje (die raakt dan wel mijn borst soms) en via het lepeltje druppel ik het in haar oogje. 😉
Je schreef:
"Tijdens het geven van borstvoeding spoot er wat melk in haar oog." dat is dan toch wel iets anders dan wat je nu vertelt. Maar goed...
Ze zal zo geen candida krijgen