- Marloes27 april 2018 om 22:48
Mijn zoon is afgelopen zo dag gevallen en een flinke wond op zijn knie opgelopen. Deze is gehecht met 6 hechtingen. Hier overheen zijn smalle hechtpleisters geplakt. Maar nu zitten de hecht pleisters vast in de korsten en de hechtingen. We hebben al heel lang geweekt en zo, maar de kleefkracht van de pleisters zijn ook erg groot.
Kortom het is een zooitje op die knie. Hoe krijg ik die pleisters los zo der Korsten of hechtingen los te trekken.Marloes.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 april 2018 om 22:52Het is ook niet de bedoeling dat die hechtstrips na 1 dag al verwijderd worden.
ReagerenMarloes27 april 2018 om 22:57het is ook niet 1 dag geleden, het is nu 5 dagen geleden, en de randen laten los, maar de rest niet. Hij mag volgends de arts ook sinds vandaag zwemmen ( we zijn nu op vakantie in Italië en daar is het ook gebeurt). Maar doen pleister wordt er niet mooier op.
ReagerenAnoniem28 april 2018 om 01:19De hechtplijsters er gewoon op laten zitten. De stukken van de hechtplijsters die los gaan zitten af knippen met een schaar. Als de hechtingen eruit moeten bij de huisarts en de hechtplijsters zitten er nog op, dan zorgen zij daar wel voor.
In November bijna topje van mijn vinger eraf gesneden. Is gelijmd en hechtplijsters op gedaan. De stukken die los gingen los geknipt. Na 3 a 4 weken gingen de hechtplijsters er pas af.
Als je eraan gaat trekken of los weken, dan kan de wond weer open gaan. Misschien is de kans wel dat met zwemmen de hechtplijsters er wel afvallen
Reageren