- Anoniem4 juni 2016 om 11:07
Ik heb 8 weken geleden mijn tweede gaatjes laten schieten bij een juwelier. Ik heb ze (voornamelijk de eerste paar weken) goed schoongemaakt met sterilon en hypericum/calendula (hypercal). Ik had ze er eigenlijk 2 weken geleden al uit mogen halen maar ik heb ze voor de zekerheid wat langer laten zitten. Tot vandaag. Ik haalde de zweerknopjes eruit en toen zag ik wat etter op de achterkant van het knopje. Ik voelde en toen voelde ik in beide oren van die ‘bolletjes’. Ik heb het gelijk schoongemaakt met warm water en weer ingesmeerd met hypercal. Dit prikte erg en mn oorlellen zijn nu wat rood. Wat is nu verstandig? Ik heb nu even geen oorbellen in om wat rust te creëeren, maar dit mag niet te lang neem ik aan? Wat is wijsheid? En is dit eigenlijk wel normaal?
3 reactiesReagerenAnoniem4 juni 2016 om 11:09Ingesmeerd is niet het goede woord, gedruppeld. Het zijn druppels, want insmeren met zalf mag niet las ik ergens.
ReagerenJohn (moderator)
4 juni 2016 om 11:28De gaatjes zijn dus toch ontstoken. Het is verstandig om dan toch even geen oorbellen te dragen. Als de ontsteking erger wordt ga dan even naar de huisarts. Die kan er dan een antibacteriële zalf voor voorschrijven.
ReagerenLisandro30 mei 2018 om 10:31Inderdaad, een kwestie van licht ontstoken gaatjes. Probeer de pus er uit te drukken en doe daarna weer de oorbellen in, als dat lukt. Anders wacht je een dag of misschien twee.
Zelf heb ik nooit last van de gaatjes in mijn oren gehad. Dat terwijl ik maar twee weken zweerknopjes in heb gehad. Omdat ik toen op vakantie was, heb ik met mijn nieuwbakken aanwinsten ook gewoon in zee gezwommen. Samen met mijn vriendin, die het leuk vond dat ik voortaan ook oorbellen droeg, heb ik mijn oorbellen ook regelmatig uit mijn oren gehaald en met sterilon schoongemaakt.
Reageren