Zoeken Vraag het forum

Minder horen na verkoudheid oorpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb sinds een week een aanzienlijk verlies van mijn gehoor nadat ik verkouden was en keel en oorpijn kreeg. Volgens mijn arts zat de buis van Eustachius dicht ( een oor) en dat zal ook wel kloppen. ondertussen is die weer los maar aan beide oren heb ik een zelfde verlies ik hoor gewoon minder en met het luisteren naar muziek op de speakers zwabbert het geluid heen en weer. Ik ben bang dat dit blijvend is. Wie weet wat er aan de hand kan zijn en of het wel vaker voorkomt dat de oren tijdelijk minder horen? O ja de keelpijn is sinds vandaag pas minder en ook had ik opgezette lymfeklieren in de hals.

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch alles te maken heeft met de keelontsteking. Je zult het nog even de tijd moeten geven

Reageren
    Anoniem

Dank je wel voor de reactie, mijn dokter zegt het zelfde maar ja ongeduldig en toch ook wel een beetje ongerust , ik kan ook al niet ruiken na een oeratie dus als doof worden er ook nog bij komt. vandaar

Reageren
    John (moderator)

Gewoon even rustig afwachten. Het heeft echt even tijd nodig

Reageren
    Anoniem

Ondertussen is de keelpijn wat minder droge hoest is er nog steeds vooral s’nachts. Gehoor is nog niet echt beter mis nog steeds een aantal db’s aan beide kanten is het gehoor gelijk maar minder dan voorheen.

Reageren
    John (moderator)

Je bent ook pas een dag verder……..je zult toch echt nog even geduld moeten hebben

Reageren
    Anoniem

Bedankt Tandor, ik heb vanavond een oor test gedaan ik haal met beide oren ongeveer 10 khz (toon) dat was altijd met mijn goede rechteroor ongeveer 14 15 khz, links iets minder daar heb ik ook last van tinnitus. Ik hoop toch dat ik weer in de buurt van de 14 khz kom ik mis de hoge tonen en luister graag muziek.
    Leeftijd is 54

Reageren
    John (moderator)

Als door de verkoudheid de buis van Eustachius verstopt is, kan dat wel even langer duren dan dat de verkoudheid en keelpijn weg zijn.

Reageren
    Anoniem

Dan is er nog hoop,

Ik houd je op de hoogte.
    Bedankt

Reageren
    Anoniem

We zijn een tijdje verder.
    Mijn gehoor is langzaam weer terug gekomen. Ik zit ongeveer op 11000 kHz wat ik
    kan horen dat is normaal voor mijn leeftijd van 54 jaar.
    Ik heb wel het idee dat mijn rechteroor wat altijd beter was nog wat beter kan worden. De droge hoest is er nog steeds maar daar klagen veel mensen over de laatste tijd.
    Mijn longen waren schoon.

Nogmaals dank voor de reacties

Reageren
    Anoniem

We zijn een tijdje verder.
    Mijn gehoor is langzaam weer terug gekomen. Ik zit ongeveer op 11000 kHz wat ik
    kan horen dat is normaal voor mijn leeftijd van 54 jaar.
    Ik heb wel het idee dat mijn rechteroor wat altijd beter was nog wat beter kan worden. De droge hoest er rochel (niet roker) is er nog steeds maar daar klagen veel mensen over de laatste tijd.
    Mijn longen waren schoon volgens de huisarts.

Nogmaals dank voor de reacties

Reageren
    John (moderator)

Nog maar even geduld. Het hoesten is inderdaad bij meer mensen een probleem, maar ook dat gaat weer over.

Reageren
    Anoniem

Tja het gehoor is terug maar de droge hoest is er nog steeds. Vooral als ik krom sta of in bed lig piep ik gewoon wat ik normaal niet doe bij het ademhalen.
    Er komt geen slijm, toch voel ik iets van pijn op de borst en een gevoel van dat er wel slijm zit, het rochelt dus.
    Moeilijk te omschrijven ik denk dat ik maandag toch maar een afspraak maak met de huisarts.

Reageren
Reageer op: Minder horen na verkoudheid oorpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.