Zoeken Vraag het forum

piep in oor door oorsmeer?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Die vraag kan ik zo zonder enig onderzoek ook niet beantwoorden.

Anoniem

Ook ik hoor een gepiep maar het lijkt net alsof er echt iets piept ik hoor 2 keer achter elkaar een gepiep net alsof de magnetron piept heel eng en raar ik heb dit al paar dagen maar ik dacht hele tijd dat het van buiten af komt maar vandaag vroeg ik of anderen het ook hoorde maar ik was de enige dan zal het wel iets met me gehoor te maken hebben?

Reageren
    Vraagje
    1. Ik hoor een suis in mn oor die af en toe even dimpt en weer harder wordt. Er zit veel smeer in mn oor maar niet op mn trommelvlies. Kan dit oorsuis veroorzaken?
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Ga naar de huisarts en laat naar het oor kijken en eventueel uitspuiten

Reageren
    Cz

ik heb het tegen iemand op dezelfde site iets gelijkend verteld in je oor zitten drie gehoorbeentjes niemand denkt er aan dat deze een piep kunnen veroorzaken door onbekende oorzaak deze gehoorbeentjes zijn zo minisicuul klein dat als er eentje kapot gaat je echt niet er eentje kunt vervangen of volgens mij zelfs operaties op kunt doen ik vermoed dat veel mensen geholpen zijn met de kennis dat de hamer stijgbeugel en slakkenhuis zoals ze heten de oorzaak zijn van vele geluiden die onverklaarbaar zijn en een last dagelijks soms en angst kunnen geven omdat ze toch geluiden veroorzaken. Volgens mij zijn het organen zelfs in de vorm van iets

Reageren
    Al

Ik hoor al sinds een tijdje een piep geluid in mijn oor maar ik weet dat het door mijn oorsmeer kom die mijn linker oor verstopt zit maar is het waar als je je oren laat uitspuiten dat je het piep geluid inderdaad niet meer hoort

Reageren
    John (moderator)

Als de piep door vastzittend oorsmeer veroorzaakt wordt, gaat dat weg als je het oor laat uitspuiten.

Reageren
    Jordy

Ik heb sinds een maand of 3 last van een suis in mijn oren. Ik ben bang dat dit tinnitus is maar ook gepaard gaat met een oorprop. Wanneer ik mijn kaak naar mijn linkeroor beweeg begint dat oor een beetje te brommen/kraken. Bij mijn rechteroor heb ik dit verder niet.

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Anoniem…

Io heb last van piep en suizen. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb ook griep. Is dat misschien ook een oorzaak? En hoe kom ik van die piep af?

Reageren
    John (moderator)

Griep/verkoudheid kan dat wel veroorzaken. Dan gaat het in der regel vanzelf weer over. Je zou een neusspray kunnen gebruiken

Reageren
    Anoniem…

Ik ben bezig met neusspray. Fijn dat het daardoor over kan gaan.

Reageren
    Sabine

Hallo,

Ik heb vorige week donderdag een afspraak bij de orthodontist gehad om mijn beugel aam te draaien. Nu is er één tand in mijn onderkaak flink gedraaid in de paar dagen, het was ook erg pijnlijk. Sinds dit weekend heb ik zo’n luide piep (als een breedbeeld tv) in mijn oren dat ik niet kan slapen. Ik ben zo ontzettend bang dat het niks met mijn beugel te maken heeft, maar met een technofeest waar ik 2 weken geleden naar toe ben geweest (zonder oordoppen). Ik ga al 10 jaar naar allerlei feestjes toe zonder na te denken aan gehoorbescherming. Ik heb aankomende woensdag een afspraak bij de HA, ik ben als de dood voor de diagnose die hierna kan volgen. Wat kan ik doen om in slaap te komen in de tussentijd? Ontspannen kan ik niet en muziek maakt me alleen maar nog geirriteerder. Ik mis de stilte. Wat een hel, ik leef met iedereen mee die dit al jaren moet doormaken.

Reageren
    Petra

ik heb al jaren een hogepieptoon in m’n oor. Ongeveer 10jaar geleden naar de huisarts gegaan. Het eerste wat hij zei was: een tumor hoor je niet, daar had ik dus nog nooit aan gedacht of uitgesproken. Daarna niet weer naar hem toegegaan. Ik baalde. Maar intussen zit ik nog altijd met die toon. Ik heb ook nooit oorsmeer. Misschien dat dat de boosdoener is.

Reageren
    John (moderator)

ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de KNO-arts

Reageren
Reageer op: piep in oor door oorsmeer?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.