Zoeken Vraag het forum

Grijze substantie uit keel/neusholte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mango

Goedenavond,

Vandaag voor de 4e keer iets meegemaakt waar ik niet zeker van ben.

Het begint altijd met een traanoog (rechts). Vervolgens voel ik iets in mijn keel vast zitten en komt het uiteindelijk via m’n keel en mond maar buiten. Het is een grijze substantie. Beetje een soort klei.

Dit heb ik al meerdere malen gehad, ongeveer eens per 3 maanden. De huisarts zegt dat dit vuil is en dat het normaal is. Maar ik hoor nooit iemand erover en het zijn best aardige klonten. Ongeveer 1 tot 1,5 cm.

Vroeger als kind is er een gezwel weg laten halen uit mijn neusholte.

Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Ik zou graag meer informatie hebben zodat ik daarmee weer naar de huisarts kan voor een doorverwijs brief.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het traanoog zou veroorzaakt kunnen worden door en verstopt traankanaal. Daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn.Dat is moeilijk te zeggen zo. Vraag aan je huisarts een verwijzing naar de KNO arts om te controleren of het inderdaad door de neusholte wordt veroorzaakt.

Reageren
    Mango

Dat heb ik al eens eerder gevraagd aan de huisarts. Hij keek toen in mijn neusholte en die was op dat moment schoon en hij vond een doorverwijzing niet nodig. Maar als de oorzaak zo moeilijk te bepalen is ga ik nog een poging doen bij de huisarts. Bedankt voor de reactie.

Reageren
    pietHet

de subtantie komt uit je neusholte via een kanaaltje naar je mond zodat je gaat hoesten . FF naar de kno die schrijft neus spray voor

Reageren
    pieter

Ga naar de KNOARTS

Reageren
    Belfox

Beste Mango,
    Je bericht is al een paar jaar oud maar dit is het enige en eerste wat ik kan vinden wat precies is wat ik ook heb. Om de paar maanden een traanoog rechts, met druk in dat deel van m’n gezicht. Vervolgens komt er een grijzig halfhard kleiachtig ding los en is de druk en m’n traan oog ook gelijk weg. Heb jij hier inmiddels al meer antwoorden op gekregen? Vind het best creepy want er komen soms best flinke stukken uit. Hoe is het bij jou afgelopen?

Reageren
Reageer op: Grijze substantie uit keel/neusholte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.