Zoeken Vraag het forum

Jaar geleden ziek geworden, nooit echt beter geworden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik loop nu precies een jaar rond met een ‘ziekte’ waar ik veel last van heb en de oplossing/oorzaak nog steeds een raadsel is.

– 1 jaar geleden vrij erg ziek geweest, kleine week met hoge koorts.
    – Tijdens deze week, hoge koorts, witte uitslag op tong, extreem droge mond, irritantie achter de neus (niet verstopt, maar tussen neus holte en keel in), wat resulteert in een scherp gevoel en constant het gevoel te moeten slikken (terwijl ik niks ‘los’ komt dus er valt niet veel door te slikken).
    – Na 1 week ongeveer ‘beter’ geworden van de koorts etc.
    – De droge mond werd minder, maar uitslag op tong bleef, ook scherp gevoel en constant moeten slikken bleef.
    – Sinds dien, ben ik eigenlijk om de paar weken weer ziek geworden, al werd de mate waarin ik steeds weer ziek werd wel steeds iets minder erg.

1 jaar later:
    – Nog steeds droge mond (aanzienlijk minder erg als de 1e week, maar nog wel aanwezig).
    – Witte aanslag op tong even erg als 1e week
    – Irritatie achter neus/keus met als gevoel scherp gevoel en constant gevoel hebben iets door te moeten slikken (neus is niet verstopt overigens).
    – Om de paar werken algeheel gevoel van griepigerigheid met versterkte bovenstaande genoemde symptomen.

Wat heb ik al gdaan.
    – Tongschraper voor tongaanslag, helpt letterlijk niks, krijg het er niet af
    – Homeopaat geraadpleegd, volgens hem was mijn zink nivo te laag, supplementatie genomen, niks verbeterd.
    – Huisarts, anti biotica gekregen, tevens ook anti schimmel creme voor tong, niks verbeterd
    – KNO arts, onderzoek gedaan met zo een slangetje in mijn neus, vond niks geks, tevens CT scan gedaan, niks gevonden. Nu moet ik hierbij zeggen dat ik toen ik bij de KNO arts kwam ik overal iets minder last van had dan normaal (het komt en gaat in golven). Hij vond de aanslag op tong dan ook niet ernstig op dat moment.

Excuus voor het lange verhaal, maar ik heb ook geen idee wat verder moet doen, gezien ik tijdens het schreven weer al een paar dagen ziek ben.

Bedankt voor mogelijke tips

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Ben je man of vrouw?
    Is er ook al eens bloedonderzoek gedaan?

Reageren
    Anoniem

Hi,

man, 25 jaar, geen overgewicht, goede conditie.
    Bij de homeopaat is een bloedonderzoek gedaan naar (vitamine/mineraal) tekorten. Enige wat hier uit kwam was dat mijn zink te laag was, verder alles goed. Van de homeopaat zink supplementen gekregen wat niets heeft geholpen (geen 2e bloedonderzoek na zink inname)

Reageren
    Anoniem

Toevoeging: In het ziekenhuis via KNO arts bloedonderzoek naar allergieën gedaan, hier is niks uitgekomen. Op ‘papier’ ben ik dus gewoon gezond (minus zink).

Reageren
Reageer op: Jaar geleden ziek geworden, nooit echt beter geworden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.