Zoeken Vraag het forum

Kortademig, keelpijn (bij slikken)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • V.

Hey,

Ik ben al 11 dagen ziek. Ik heb een verkoudheid maar het zit echt op mijn keel. Nu kan ik met moeite diep ademhalen maar meestal adem ik in kleine happen nu. Anders kriebelt het en moet ik hoesten. Na de eerste dagen van mijn verkoudheid kreeg ik koorts en zware nekpijn en moest ik 2 dafalgans innemen. Alleen de keelpijn is vanaf dag 1 gebleven.

Slikken tijdens drinken en eten doet pijn. In de avond wordt dat ook erger en krijg ik het weer warm. Soms doet het pijn rond mijn hart maar ik denk dat dat door het hoesten komt.. (hopelijk is dit niet te erg??)

Nu neem ik niets van medicatie maar de examens komen eraan. Hoe genees ik het snelst van deze lastige verkoudheid?

Groetjes

7 reacties
    Reageren
    V.

Het wordt erger die pijn in mijn keel.. zelfs hoesten doet nu veel pijn.. Kan iemand mij helpen aub?

groetjes

Reageren
    Emma

Hai, zijn je lymfeklieren ook dik en heb je koorts? Ga dan even naar de huisarts. Je hebt waarschijnlijk een angina. De huisarts kan daarvoor antibiotica voorschrijven zodat je snel beter bent voor je examens. Ik weet dat de huisartsen in Nederland niet meteen antibiotica voorschrijven, dus zeg erbij dat je examens voor de deur staan dus dat je het niet kunt veroorloven om langer ziek te zijn. Drink thee met honing en neem eventueel strepsils met lidocaïne.

Beterschap en succes met je examens!

Reageren
    V.

Hey,

Bedankt voor je reactie maar ik heb geen koorts en ik heb geen dikke lymfeklieren..
    Ik heb nog eens een dafalgan genomen en de pijn is nu weer geminderd..

Ik hou je op de hoogte.. Hopelijk gaat het vanzelf over..

Reageren
    Tara

Dropwater drinken helpt. Lepel honing. Strepsils.

Reageren
    V.

Bedankt..

De keelpijn is al minder maar ik kan me wel doodhoesten.. Ik voel alles kapot gaan als ik hoest.. Soms denk ik dat ik moet overgeven. Ik voel me eigelijk buiten deze dingen beter..

groetjes

Reageren
    Wiske

Hé, hoe gaat het nu met je?

Reageren
    Anoniem
Reageer op: Kortademig, keelpijn (bij slikken)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.