Zoeken Vraag het forum

Zoetigheid en keelproblemen (dichte keel)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • PFlip

Ik ben jaren last van het volgende:

Als ik iets heel zoets opdrink dan gaat mijn keel dicht en krijg ik geen adem meer. Ik moet dan water drinken, zodat die zoetigheid wordt weggespoeld en dan kan ik weer ademen.

Ik heb dit alleen bij hele zoete stoffen bijv: siroop of snoep.

Herkent iemand dit?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

zeer herkenbaar helaas. Als eens achter gekomen wat het is?

Reageren
    Anoniem

Ik heb dit ook. Eens in de zoveel tijd dan gebeurt me dit. Ik heb het niet met zoet drinken maar bij bepaald snoepgoed. Bijv. Pepermunt, dummies, banaantjes, toffees en after eight chocolade. Weten jullie al een oorzaak en oplossing? Ik spuug de zoetigheid uit en probeer me te ontspannen totdat de luchtpijp weer open gaat. Heel benauwd.

Reageren
    yesyes

ik herken dit zeker! ik kwam eigenlijk op deze pagina terecht om te kijken waar dit aan lag?

Reageren
    Anoniem

Jazeker, ik herken dit en heb er af en toe last van. Ik schrik elke keer want ik krijg echt geen adem meer. Nog niet gevonden wat dit werkelijk is.

Reageren
    Mivl

Heel herkenbaar. Ik krijg het als ik honing eet. Ik krijg dan echt geen adem meer, ik probeer dan lucht te happen maar voor een moment krijg ik dan geen lucht. Dat vind ik echt schrikken. Maar geen idee wat de oorzaak is…

Reageren
    Piet

Ik heb er ook last van. Bij zuur of zoet soms bij pitten. Vooral als t extremen zijn dan slaat mijn keel dicht. Altijd even schrikken. Ook vervelend dat er niets over te vinden is!

Reageren
    Knek

Ik heb het ook. Bij fruitella en van die Sinterklaas kikkers of muizen en kikkers. Eng inderdaad.

Reageren
    Lien

Zeker! Niet altijd maar soms als ik ’s middags een mini marsje eet voel ik het aankomen na de ‘explosie’ van zoet: verkramping in mn mondholte en daarna slaat mn keel dicht en kan ik even niet meer ademhalen.

Reageren
Reageer op: Zoetigheid en keelproblemen (dichte keel)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.