- kristof16 september 2012 om 21:50
Sinds 3 weken aanhoudende keelpijn (daarvoor ook al een aantal weken nu en dan 1 dag last van lichte keelpijn).
Klachten: een konstante keelpijn, licht drukkend en branderig gevoel, schraapt bij slikken, ik kan nog perfect eten maar het gevoel is te omschrijven als “redelijk lastig”
Uitslag huisdokter: angina, daardat ik al nu en dan last had gehad schreef hij me antibiotia voor: amoxicilline 1000mg 3x/dag en een anti alergie. Na een week geen verbetering.Huisarts schreef bij 2 de bezoek voor: Antibiotica Biclar Uno500 (1x 2 tabletten/dag,tabletten zitten per 2 verpakt)
Na een dag en half (na de 2de portie) was ik bijna genezen voor 3 dagen (geen last meer, echt waar, dacht dat ik er vanaf was) Heb gewoon verder de antibiotica genomen maar na 3 dagen dus kwam het terug, weer identiek lichte keelpijn, lichtjes bij het slikken, maar wel redelijk constant wat zeer ambetant is.Na dit teleurstellend nieuws terug naar huisdokter geweest en dit uitgelegd, dat ik na de 2de antibioticatablet precies helemaal genezen was, en dat het na 3 dagen gewoon is teruggekeerd en dat ik niet gestopt was met het antibiotica Bicar, (nam het gewoon verder door), huisarts zei de Biclar500 uitnemen (heeft nog voor 5 dagen extra bijgegeven) en een ontstekingsremmer: AceclofenacEG100mg
Er werd hier ook bloed afgenomen, 1 dag later uitslag: alles ziet er goed uit, niets speciaals gevonden…Nu zijn we weer bijna 1 week later (heb nog voor 3 dagen Biclar500) maar het helpt niet echt denk ik, ik heb zelf in de spiegel met een zaklamp en spatel in mijn keel gekeken, amandelen zijn niet klein, eerder gezwollen en er zit een witte laag op, precies gelijk kaarsvet. Mijn keel is nog steeds geirriteerd is een beetje rood geaderd ziet e wa ontstoken uit, staat lichtjes rood, heb nog altijd dezelfde symptonen van helemaal in het begin………..
Huisarts aan telefoon even gehad, en zei indien het niet betert gaat hij mij doorverwijzen naar een KNO arts in het ziekenhuisEnig idee wat r mij te wachten staat aub?
Ik ben er niet zo gerust meer in…
Het rare van de zaak is dat ik 3 dagen genezen ben geweest na e 2de inname van de Biclar 500, dit gebeurt vaak maar de meeste mensen vallen niet na 2-3 dagen gewoon terug dan…
Is ht antibiotica te zwak geweest?
Moeten mijn amandelen geknipt worden?
Zijn er mogelijkheden tot ernstige ontwikkelingen die zich aan het broeien zijn?10 reactiesReagerenkristof16 september 2012 om 22:00Nog even vergeten te melden: ik had ook zeer lichte oorpijn en soms een verstopt oor.
Bij het eerste onderzoek had ik wat proppen in de oren, en heeft de huisarts mijn oren uitgspoten.Ik heb nu soms langs 1 kant (altijd rechts) een warm oor, het ene oor is warm, het andere gewoon koud.. vreemd. verleden week (na het ooruitspuiten) had ik soms last van lichte oorpijn, precies uitstraling vanuit mijn keel, want dokter zag niets ambnormaals in mijn oren zei hij…
ReagerenL17 september 2012 om 06:26Keel ontsteking.
Reageren
Even naar de arts gaan voor antibioticaEmma17 september 2012 om 12:17Als je goed leest, lees je dat hij al twee kuren heeft gehad. Ik zou inderdaad een afspraak maken bij de KNO arts. Hij kan met een cameraatje via je neus je keel bekijken en een diagnose stellen.
Laat je weten hoe het verder gaat met je?
ReagerenAnoniem117 september 2012 om 12:57Lees ook:
Ervaringen amandelen knippen
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/61206-Ervaringen-met-amandelen-knippen-bij-volwassenen.htmlkristof22 september 2012 om 21:32Voolopig nog niet veel gebeurt, Huisarts vond nit direct nodig om KNO arts te bezeken, hij zei da het wel zu overgaan nu, antibiotica neem ik nu niet meer.
Het is voorlopig al beter, maar ik kamp nog altijdmet een soort “zeer ambetant gevoel” in de keel, de dokter heeft mij maandag (5dagen geleden) medictatie tegen schimmel gegeven en mt dit ging het wel helemaal genezen zei hij.
Nu dat ambetant gevoel blijft gewoon, ik heb een slechte smaak (het smaakt precies synthetisch) in de mond en mijn tong is wit-groen, die medicatie helpt niet zo goed denk ik.Mijn amandelen zijn iets terug gekrompen maar er zit nog een witte waas over heen.Ook zie ik nog rood in mijn keelholte, hier en daar een (bloed)roder vlekje ertussenHeb ik nu last van een hardnekkige schimmel?
Reageren
(maandag naar de kno arts)Iemand die meeleest23 september 2012 om 11:01kristof28 september 2012 om 21:11Na bezoek bij de KNO arts blijk ik nu een variant van het herpes virus te hebben, de keelpijn is veranderd naar ‘slikpijn’ Ik heb witte uitlag in mij keelholte en dieper, KNO arts is met een camera via mijn neus naar mijn keel gegaan.
Ik heb nu een anti viraal middel gekregen (aciclovil) 5tabletten per dag 7 dagen lang + wat hextril spoelling. vandaag zit ik aan dag 5 en helaas geen verbetering.. zit nog steeds met serieuse pijn bij eten doorslikken (door de herpeswratten in mijn keel zegt de KNO arts)
Langs de ene kant was ik opgelucht dat hij niets ernstigs heeft gevonden, hij stelde mij gerust dat het geen erge ziekte was die ik had.
Helaas is de moed mij nu weer in de schoenen aan het zakken wegens geen verbetering tot nu toe, maar ik kijk het nog wel even aan dan, medicatie is binnen een paar dagen op…
Ik lees hier en daar dat aciclovil antiviraal niet veel doet als het al uitgebroken was.. je geneest er niet van helaas.
Eerst heb ik bacteriele infectie gehad met opgezette klieren, amandelen, ontstoken keel, na 2-3 weken heb ik een paar dagen schimmelinfectie gehad, en nu kamp ik al 1 week met Herpes virus.
Dit alles komt allemaal na elkaar en is lastig mee om te gaan
Ik had geen idee dat dit allemaal zichzelf kon opvolgen het 1 na het ander voor weken (6-7 weken) aan een stuk..heeft er iemand eens hetzelfde meegemaakt?
Reagerenkristof9 oktober 2012 om 16:50Ben nu zo goed als genezen.
Reageren
Geen of weinig ontsteking meer in mijn keel.
Klieren zijn terug gekrompen, geen zweetbuien meer, geen stralingspijn in mijn oren meer..
Het enige wat ik nog heb is de eerste 2 uren van de dag heesheid, en droge mond, ook wat witte brokjes in keel, soms ook last van enige vermoeidheid ook na 8uur slapen voel ik mij soms geen bal waard.
Ben juist terug van een conrolebezoek bij de KNO arts, terug een endoscopie uitgevoerd, artsvertelde dat alles mooi genezen is, en dat alles er goed uitziet, stembanden niets aan te zien ook.
Kno arts zei dat men heesheid vooral van de stress komt. Ik ben zeer gestresseerd geweest en was enorm bang van een ernstige aandoening..
Daardoor ben ik ook beide keren tijdens en na de endoscopie bijna flauwgevallen (dokter moest me terug op de bank gaan leggen..).
Bon, nu nog iets aan de stress gaan doen, vooral slapen is een probleem voor mij soms door mijn omgekeerd bioritme (nachtwerk).
Misschien moet ik wel gaan uitkijken voor ander werk, maar in de maatschappij dat we nu leven, word dat niet echt aanvaard vind ik. (ze bekijken u als een onwerk willig kwaad iets) Dat de politiekers daar maar eens iets aan doen, maar het zal nog verslechten vrees ik als je diepeilingen bekijkt de politiekers die het goed doen, zijn juist tegen versoepeling van tewerkstellingsmogelijkheden!kristof9 oktober 2012 om 16:51In Belgie bedoel ik dan wel..
ReagerenPiepeloentje14 juni 2013 om 08:171. Ik denk niet dat je alles opvolgend hebt gehad (ontsteking, herpes…) maar dat het vanaf het begin herpes is geweest. Dokters weten ook niet altijd waar ze mee bezig zijn
Reageren
2. Mooie omslag van topic naar de politiek en het economisch klimaat.
Veel succes verder!