- Noa28 juni 2012 om 11:23
Hallo,
Sinds 4 dagen last van lichte keelpijn en slijm, moeilijk slikken.
Soms ben ik misselijk, lijkt vanuit de keel te komen en spuug ik (hoef niet over te geven). Dan heb ik hele dikke slijm, en kan ik het vastpakken en zo een sliert uit mijn keel trekken (bah vies praatje).
Soms richt ik mijn hoofd omhoog en hap naar adem.
Dit is een heel benauwd gevoel (ik heb het vaker).Wie kent een goed geneesdrankje dat het slijm weer dun maakt.
Bedankt.
Grt Noa
11 reactiesReagerenLauriane28 juni 2012 om 11:55Hallo Noa, wat mij goed helpt is een paar keer per dag een vers plakje gember kauwen. Gewoon zo’n knolletje van de (super)markt en zelf even schillen en snijden.
Groetjes
ReagerenPieter28 juni 2012 om 11:58Hai, heb je naast keelpijn ook verhoging en oorpijn, ga dan naar je huisarts toe… Bij alleen keelpijn kun je een strepsil nemen of een honingdropje zuigen.
Groet Pieter
ReagerenAnoniem128 juni 2012 om 11:59Lees meer vragen en antwoorden over dik, taaislijm:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=dik+taai+slijm+keel+neus&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2FNoa28 juni 2012 om 12:30Hoi Pieter,
Jah ik heb soms wel zweetaanvallen, ik denk dat ik soms wel wat koorts heb maar hoog zal het niet zijn.
Gisteren was ik mij een vriendin en ik hoorde haar bijna niet, ik heb het gevoel dat ik wat doof ben. Ik heb ook allemaal kleine opgezette kliertjes (maar dat heb ik heel vaak het laatste jaar) Soms zijn ze er ineens, en dan zijn ze weer weg.Grt, Noa
ReagerenLana28 juni 2012 om 13:08Hai, ik ben ook niet zo’n dokterloper, en ik had al een maand of 3 keelpijn, hees, schor, maar geen koorts of oorpijn, dus ik hield mezelf op de been met drop en strepsils en ibuprofen, maar plots op een nacht kreeg ik vreselijk hoge koorts en een oorpijn, niet te filmen. De ochtend was ik gewoon te ziek om naar de HA te gaan maar twee dagen later heb ik me er toch maar naartoe gesleept. Bleek een acute angina te zijn. Tien dagen zware antibiotica gekregen maar ik ben zielsblij dat ik er van af ben. Wat ik bedoel te zeggen, loop er toch maar niet te lang mee door…
Groetjes, Lana
ReagerenNoa28 juni 2012 om 13:49Hoi Lana,
Reageren
Dank voor je bericht. Ik begrijp je bericht.
Ik kan echt niet goed met mijn huisarts. Het is een ”bijzondere” man, laat ik het maar zo zeggen.
Zolang ik niet doodziek ben, stap ik niet naar hem toe. En probeer ik zelf oplossingen te vinden.
Mede dankzij site’s als deze. Ik heb alleen op dit moment even iets nodig wat de taaislijm dunner maakt. Dan red ik het wel weer.
Grt NoaLana28 juni 2012 om 14:08Hai,
Reageren
Longslijm-oplossende middelen (= muco-lytica):
Bisolvon, C1000 Hoesttabletten Broomhexine®, Darolan® Slijmoplossende Hoestdrank, Kruidvat Hoestelixer®, Otrivin® Broomhexine drank, Broomhexine Drank/Tabletten.
GroetjesImke28 juni 2012 om 14:11Hoi, vraag gewoon aan de apotheker wat je het best nu zonder recept kunt nemen. Beterschap.
Imke
ReagerenImke28 juni 2012 om 14:14@Noa, vergeten te zeggen: wel óók zelf de bijsluiter lezen hè, want wij weten natuurlijk niet of je nog andere medicijnen gebruikt of ergens misschien allergisch voor bent en hoe lang je bepaalde hoestdranken mag gebruiken. Van neussprays weet ik dat je die maar een week of hooguit twee mag gebruiken.
ReagerenNoa28 juni 2012 om 14:42Bedankt iedereen voor jullie hulp. Ik kan weer verder. Grt Noa
ReagerenANDORAMATA4 juli 2012 om 11:47beter andere dokter kiezen. Slijm in de keel is niet normaal ook niet wanneer het dun is. Wschlk heeft het met een allergische reactie te maken en of in nasleep van een slecht verzorgde verkoudheid.
Reageren