- Madamee,16 november 2011 om 18:31
Al een paar jaar heb ik last van dit fenomeen. Ben meerdere malen naar de dokter geweest en die heeft me naar verschillende kno artsen doorverwezen. Er is niks wat ik niet heb laten onderzoeken!
Heb een bloedtest gehad, allergie test, echo van de keel.
De kno arts wist wat voor klachten ik had, maar vond het raar dat ik ook nog eens over mijn oor begon. Mijn oor slaat gewoon dicht bij het gapen bijvoorbeeld, ik loop best lang met dit nare gevoel. Dan heb ik het nog niet over de klachten van de taaie slijm, ik kan het niet inslikken en niet ophoesten. Erg naar! Soms sta ik een halfuur te hoesten of kokhalzen. Mijn vader irriteert zich er dood aan.
Weer naar de kno arts gaan helpt niet, daar heb ik toch ruzie mee nadat hij niks had verondersteld en me voor gek verklaarde omdat hij niet zag dat er slijm zat! Maar ik voel het toch, dan is het er!HELP!
6 reactiesReagerenrene27 november 2011 om 11:02heb je al fluimucil geprobeerd ? dit is een slijm oplosser werkte goed bij mij maar ik werd er misselijk van tot overgeven aan toe , waarschijnlijk teveel slijm in mijn maag terecht gekomen . maar misschien voor jou de moeite waard .
Reageren
groeten reneyvonne24 januari 2012 om 19:09ik heb sinds een paar maand ook last van taai slijm in mijn mond,kan het slijm niet op hoesten.zit vast op de borst.
Reageren
heb daarom ook fluimecil gebruikt.bij mij helpt het niet.kreeg wel last van me oren.zitten nu steeds dicht.nu gebruik in bosovon,drie keer twee tabletjes.maar het helpt tot nu toe niet.
ga vandeweek naar de huisarts toe,kijken wat die zegt.
moet ik me zorgen gaan maken?Madamee,24 januari 2012 om 19:51Ik heb Bisolvon en Fluimicil nog niet gebruikt, maar uit bovenstaande reacties zie ik duidelijk dat ze niet helpen tegen taaie slijm! Zo vervelend mensen!! Wat kan je er wél aan doen?
ReagerenGember25 januari 2012 om 15:31Paar keer per dag een stukje verse gemberwortel kauwen. Je kunt er ook thee van trekken. Ik vind het niet zo lekker, maar het helpt wel.
Succes!
ReagerenAnoniem11 februari 2014 om 21:41Heb je al een oplossing? Ik heb er ook al twee jaar last van dat mijn oor vaak dicht zit en taai slijm aan die kant in mijn keel loopt. Neus ophalen en doorslikken. Naar twee kno-artsen geweest. De laatste zei dat het na een jaar of zo vanzelf kan overgaan. Helaas is het nog niet over. Sprays en neus spoelen helpt niet.
Reageren
Wat helpt echt?Piet12 juni 2022 om 08:22Precies de zelfde klachten, linker oor dicht taaislijm komt van links ook linker neus gat soms verstopt. En lichte ontsteking van linker amandel. 4 jaar last. Deze klachten zijn gekomen na het trekken van mijn verstandskies, aan de linker kant. (Dokter wilt mij sturen naar leren leven met pijn) na mri, onderzoek kno en kaakchirurg.
Reageren