Zoeken Vraag het forum

Kriebels en hoesten na verwijdering keelamandelen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suzanne

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik, als 25-jarige, mijn keelamandelen laten verwijderen. Buiten een fikse bloeding een week na de operatie na, had ik verder geen klachten.

Ik merk echter de laatste maanden dat ik toch weer veel keelpijn heb. Ook heb ik veel last van kriebels in mijn keel. Op het moment van inslapen ’s avonds barst ik vaak in een hoestbui uit. Ik merk daar zelf weinig van, behalve dat ik steeds kort daarna wakker word met een kriebelende en droge keel en met betraande ogen.

Iemand die dezelfde ervaring heeft (gehad) en die weet wat dit zou kunnen zijn? Misschien de wond van de operatie die niet helemaal goed genezen is?

4 reacties
    Reageren
    Sanne

Ik heb in september mijn keelamandelen laten verwijderen en het herstel verliep verder normaal. Echter nu, 3 maanden later heb ik nog steeds veel last van kriebelhoest dat niet weggaat. Ik weet niet of we hetzelfde meemaken maar ik herken mezelf wel in je verhaal.

Reageren
    Jen

Ik heb zo juist keel en neus amandelen laten verwijderen. Ik heb het zelfde ik hoopte dat het weg zou gaan. Ik ga er vanuit dat het door de zuurstof buis komt die tijdens de operatie in je neus en keel zat.

Nop tips voor mij? Klopt het dat de pijn pas echt ondraaglijk wordt rond dag 3/4/5/6?

Reageren
    Qpi

Dit is mijn 4de dag na de amandeloperatie, sinds 2 dagen komt er veel kleurloos slijm en kriebels in mijn keel waardoor ik slijm moet ophoesten. Er komt dikke en dunne bruine en groene slijmklonten uit. Nu kreeg ik erook beetje bloed bij ik denk door het hoesten . Ik ben erg bang dat ze mij weer gaan opereren . Is dit normaal? Wat als ik weer een kriebelhoest krijg?

Reageren
    Aapie

Hoi hoi, 

Ik heb net mijn amandelen laten verwijderen en hoest ook regelmatig slijm op, anders kan ik niet ademen.

Is dit normaal?

En wanneer gaat de weeige smaak/geur weg? Niet te doen zo 😋

Het zal allemaal vast afwachten zijn, ik zit nu op dag 6/7.

Reageren
Reageer op: Kriebels en hoesten na verwijdering keelamandelen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.