Zoeken Vraag het forum

Ervaringen Fluticasonpropionaat pch neusspray 50 mcg/dosis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • alfredb

Hallo
    Ik ben nu al meer dan 4 weken verkouden en proef en ruik sinds die tijd ook niks meer. Nu heb ik afgelopen maandag van de dokter dit product gekregen en hij zei erbij: het werkt maar een week. Maar tot heden merk ik niks. Heeft iemand ervaringen met dit product want ik lees ook dat het 1 maand kan duren voordat het wel werkt. En heeft iemand nog tips e.d. hoe ik weer kan ruiken/proeven
    Groet.

9 reacties
    Reageren
    me

Ik denk dat je je huisarts verkeerd hebt verstaan/begrepen, het werkt NA 1 a 2 weken. Dus ik denk dat je er nog even mee door moet gaan en als je na een maand geen verbetering merkt, weer terug gaan. Succes!

Reageren
    alfredb

Oke bedankt , dus nog 1 week wachten…vraag me af want tot heden niks noppes nada verbetering

Reageren
    Anoniem

Hallo. Dit bericht is al aantal jaar oud maar was even benieuwd of de spray geholpen heeft. Ik ben nu al 3 weken doof en heb van de dokter ook deze spray gekregen. Ik gebruik hem nu een week en nog geen enkele werking.
    Het “brobbeld “zelfs nog niet. Heb het idee dat het muurvast zit. Gelukkig geen pijn.

Reageren
    robert

hallo
    als men 1 week fluticason propiionaat 50 microgam gebruikt men slik problemen krijgt

Reageren
    John (moderator)

Kijk eens of de bijsluiter daar iets over zegt

Reageren
    Jan Vutter

kreeg van de arts fluticasonpropionaat voorgeschreven.
    De apotheek verstrekte mij dit middel(bruin glas) met RVG 108927(U.R.) en het propionaat werkte prima.
    Later, Met een herhaalrecept, kreeg ik weer dit middel maar nu in een ander, nu kunststof, flesje, met RVG 130097(U.R.). Dit middel werkt veel minder tot niet.
    Lezend de samenstelling van dit en constateerde ik dat er andere bestanddelen zijn gebruikt.
    Navraag blijkt dat het middel in het glazen flesje niet meer wordt verstrekt.

Erg vervelend maar een raad voor gebruikers bij verstekking van RVG 130097(U.R.) i.p.v. RVG 108927(U.R.) b.v. bij een herhaalrecept er mindere resultaten kunnen verwacht.

Reageren
    Vin

Heb ik ook! Ik kan niet meer eten. Echt heel vervelend

Reageren
    Wil

Ik heb last van diarree door gebruik van deze spray of kan dat niet?

Reageren
    Peter (huisarts)

Ik denk dat de dokter heeft gezegd: “het werkt (pas) binnen een week…”
    Deze neussprays verminderen de gevoeligheid van het neusslijmvlies. Bij zwelling van het neusslijmvlies kun je minder goed ruiken.
    MAAR: Corona (achtige) infecties kunnen ook reukverlies geven. En daar helpen neussprays niet voor! De tijd wel…(en eventueel gebruik van een reuk trainings set, zoals die in Corona tijd veel werden gebruikt..)

Reageren
Reageer op: Ervaringen Fluticasonpropionaat pch neusspray 50 mcg/dosis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.