- Geert Nijs13 juni 2011 om 13:07
Dag,
Mijn naam is Geert Nijs en 29 jaar. Ik zal even een situatie schets maken van mij. Zolang ik weet ben ik altijd snel verkouden geweest. Dit is meestal puur water en loopt heel de tijd. Ongeveer een half jaar geleden ging ik naar dokter omdat te erg werd. Kwam niets duidelijk uit allergie test. Ik nam toe een homeopatische kuur die eigenlijk goed helpt.
Toch een paar weken terug kreeg ik last. Men verkoud kwam terug en ik kreeg last oor. Begint steeds met jeuk in neus alsof er mieren zitten en dan de oren die dicht gaan. Men klieren zwellen op. Doordat mijn oor dicht bleef dacht ik dat er een stop in zat. Ik gebruikte toen 2x otodol een middel tegen oorpijn. Met als gevolg dat mijn oor dicht bleef. Net alsof ik was gaan zwemmen. Men gehoor is sindsdien stukken minder in mijn linker oor.
Ik ging naar de dokter en die zei dat mijn buis van Eustachius denkelijk verstopt zat. Kreeg Nasorex en cellestone pillekes voorgeschreven. Het gaat nu iets beter maar de suis (Tinnutis?) blijft in mijn oor suizen. Ik heb wat zoutwater bij apotheker gehaald om neus te spoelen. Dit helpt. Mijn neus is meteen open maar leek alsof er water in oor bleef zitten.
De laatste dagen leken de pillen te helpen. Men klier onder oor, rand kaak begon soms te tintelen alsof ik een zuurtje ging eten. De laatste dagen geeft men klier meer hinder en meer speeksel af. Als ik er op duw is net alsof er wat slijm men keel in gaat. Dit had ik een paar maanden geleden ook maar de dokter gaf er toen geen gehoor aan.
Mijn gehoor is nog niet zo goed momenteel. Zolang ik thuis ben en niet in drukte gaat het. Maar als ik in drukte ruimte ben dan maakt mijn oor me gek. Alles galmt en ik kan me niet fixeren. Weet iemand wat dit alles kan zijn? Heb ik Tinnutis, een verstopte buis van Eustachius, iets aan mijn speekselklier.Met dank,
Geert