Hallo,
Ik ben nu 2 weken erg verkouden en gister en eergister heb ik 2 bloedneuze gehad (eentje duurde zelfs 2 uur) maar nu 1 dag na de laaste bloedneus heb ik een hele vieze overheersende gedroogde bloedsmaak/zure smaak in me neus en mond, eten smaakt niet meer, drinken gaat maar is alleen tijdens de slok.
Is dit normaal of is hier iets aan te doen?
Ook heb ik door een medicijn smaakverandering maar ben daar ruim 5 weken geleden mee gestopt het is nogsteeds niet weg maar weet niet of dit normaal is en of de zure/bloedsmaak er iets mee te maken heb?
Help me aub wordt er gek van!
Smaakverlies of smaakverandering als gevolg van een flinke verkoudheid is een normaal verschijnsel. Als gevolg van de infectie kunnen de reukzenuwen geprikkeld en geïrriteerd raken waardoor ze 'in de war' raken. Normaal gesproken herstelt zich dit weer snel, en soms duurt het wat langer. Op zich geen punt van grote zorg dus, alhoewel het best vervelend kan zijn.
Lees andere vragen en antwoorden over smaakveranderingen en verkoudheid
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=geur+smaak+verkouden&sa=zoeken#1366