Ik heb altijd vaak bloedneuzen gehad. Meestal wel als ik verkouden ben, dat heeft ermee te maken heb ik gelezen.
Bij de meeste info die ik over bloedneuzen kan vinden staat dat men hun hoofd licht naar voren moet buigen ter voorkoming van het inslikken van bloed. Bij een bron heb ik gelezen dat je daar misselijk van zou kunnen worden.
Ik ben nu 18 en ik ben altijd voor zover ik me kan herinneren als ik een bloedneus had naar achter gaan hangen of gaan liggen, opdat ik het bloed kon inslikken. Ik heb dit waarschijnlijk altijd zo gedaan, omdat ik geen zin had om 10 minuten in mijn neus te knijpen. Ik ben hier naar ik weet nog nooit misselijk van geworden.
Zijn er andere nadelen aan bloed inslikken? Want ik heb ze zelf nog niet gevonden. Is het sowieso ongezond om bloed door te slikken ongeacht of je je daardoor misselijk voelt?
Nee, bloed inslikken is onschuldig. Het kan wat misselijkheid veroorzaken en de maag wat irriteren maar dan kan verder weinig tot geen kwaad. De beste behandeling van epistaxis (de medische naam voor een bloedneus) is de locas van Kiesselbach dichtknijpen (zie: http://www.skillslab.ugent.be/images/imagesLeerpaden/neuskeeloor/Kiesselbach_schema.jpg) met het hoofd vóórover.
ik ben 70 en heb al heel lang bloedneuzen?
al verscheidene keren behandeld dieper en vooraan.
scan was goed, holtes schoon.
heeft iemand een ieder wat verder oorzaak kan zijn.
Gebruik je medicijnen?
Heb je nog andere vaataandoeningen?