Zoeken Vraag het forum

Verstopte neus bij het slapen…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pvn

Hi allemaal,

Ik heb er helaas ook al jaren last van.

Wat ik nu heb ontdekt is om een dubbele kussen te gebruiken of een handdoek onder me kussen. Daardoor gaat me neus open staan. Wie weet helpt t ook bij jullie.

Groetjes

Liesbeth

Ik heb dezelfde klachten. Heb ook heel vaak laat gehad van droog hoesten en keelschrapen. Maar s nachts word ik steeds wakker omdat m’n neus dicht zit. Gebruik nu wel neusspreiders maar werkt ook niet honderd procent .Ik ben benieuwd naar een evt

goede oplossing

Reageren
    Cedric

ik had exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ben naar NKO arts geweest, en die gaf een antibiotica kuur, maar dat hielp weinig. Heb me ook laten testen op allergieën, maar daar had ik ook geen last van. Uit de testen van de NKO bleek mijn luchtinname via  de neus ook matig te zijn.

Ik merkte wel dat ik minder last had van een verstopte neus in een frissere kamer, dus heb het volgende gedaan: kamer volledig opgeruimd, gekuist en afgestoft. Verwarming volledig uit, en heb een luchtreiniger gekocht. Ondertussen slaap ik al een kleine week met een open neus zonder blokkades in de nacht. Blijkbaar was dit voor mij de (voorlopige alvast) oplossing.

hopelijk helpt dit ook iemand anders hier!

Reageren
    Anita

Dat is wel heel toevallig, ik heb ook vaak een verstopte neus met slapen.( Vaak als ik overeind ga zitten of staan wordt het minder) en ook ik heb een scheurtje in mijn middenrif

Reageren
    salsagirl

Ik gebruik nu enkele maanden de laaggedoseerde neusspray met xylometazoline, ofzoiets, voor kinderen. Dit is 0,5%. Ik gebruikte het eerst ook overdag, maar ben bang voor eventuele negatieve gevolgen. Nu gebruik ik t alleen savonds, een klein pufje voordat ik mn kussen raak.

Ik denk, dat ik in het nieuwe jaar toch maar eens naar de huisarts ga. Ben wel beetje bang dat ze zal zeggen: eigen schuld, komt door neusspray.

Andere neussprays helpen niets. Ik was al bang dat ik iets ernstigs onder de leden had….

Door hier meer ervaringen van anderen te lezen ben ik meer gerustgesteld.

Eeen oplossing heb ik helaas niet…

Reageren
    Dion

Heb hetzelfde probleem elke nacht aan de rechterkant mijn neus verstopt…ik heb dan ook altijd de gewone zoutoplossing neusspray op het nachtkastje staan…dat werkt niet verslavend en helpt meestal meteen…

Reageren
Reageer op: Verstopte neus bij het slapen…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.