Zoeken Vraag het forum

Verstopte neus als ik op mijn zij lig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Egfbhn

Ik heb al maanden lang last van een verstopte neus die vooral ’s avonds voorkomt. Wanneer ik in de zetel zit en in men bed lig heb ik er last van. In de zetel zit ik vaak schuin en dus lein ik met mijn gezicht tegen de leuning, het neusgat die dan tegen de leuning ligt raakt verstopt, hetzelfde gebeurt in bed als ik op men zij lig. Voor het slapengaan gebruik ik een neusspray maar dit doe ik al maanden lang dus dit is waarschijnlijk niet gezond. Wanneer ik de neusspray gebruik kan ik meestal wel de hele nacht slapen. ’s ochtends kom ik soms wakker met een verstopte neus (die gaat van zelf weer over) mar niet altijd. Overdag kan ik ook wel eens een verstopte neus krijgen, niet vaak en dan gaat het meestal vanzelf over. Het is dus vooral vanaf ik op mijn zij lig dat mijn ene neusgat dicht gaat, wanneer ik me draai gaat het na een tijdje weer open en gaat het andere neusgat dan dicht. Ik vraag me af wag ik hieraan kan doen, de neusspray helpt wel, maar het lange gebruik is niet goed

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga eens met de klachten naar de huisarts en laat naar de neusslijmvliezen kijken

Reageren
    Egfbhn

Ben niet naar de huisdokter geweest, maar gewoon beslist om te stoppen met het gebruiken van een neusspray. ’s nachts valt het best wel mee want meestal is het maar één neusgat die verstopt zit. Ik gebruik zout water spoeling en voor het slapengaan die ik wat vicks aan. Heb nu al twee nachten geslapen zonder neusspray te gebruiken. Heeft iemand een idee hoe lang het zal/kan duren tegen dat ik weer normaal kan slapen zonder een verstopt neusgat?

Reageren
    Joey.

Beste lezers,

Ik heb hier ook een tijde last van al 2 jaar en kan het niet meer aan. Ik word nu altijd 2 tot 4x wakker in de nacht omdat ik via mijn mond adem. Ik ben hier al voor naar de KNO arts geweest. Ik kreeg sterke neusspay maar dat hielp niet. Dus hadden ze een antibiotica kuur gegeven van 2 weken, dat hielp ook niet. En toen kwam de CT scan, en kwamen ze aan met een leuke verhaal dat het wellicht door mijn kies komt. Ze zeiden: ” het komt MISSCHIEN door je wortelkanaal die onstoken is”. Dit wisten ze niet 100% zeker, en smeerde me aan met een operationeel wortel kanaal behandeling. Ik zei maar ja omdat ik het zat was en dacht dit hielp wel. Na de operatie ging het goed voor 2-4 dagen en begon de verstopping feest weer. Hier heb ik het hevig last van in dr avond in mijn bed. Ik ben einde raad. Ik weet niet meet wat ik kan doen.. Al heeft iemand wellicht een oplossing gevonden hoor het heel graag!

Zoals je kan zien heb ik dit om 4 uur ’s nacht geplaats.. kan niet slapen en ben al bijna 20uur wakker..

Ik hoor het graag.

MVG,

Joey.

Reageren
    Jaap

probeer een kussen met meer ondersteuning voor je hoofd.Vaak kan je ook deze klachten krijgen als je in de verkeerde houding ligt met je hoofd.

Dat had ik namelijk ook.

Reageren
Reageer op: Verstopte neus als ik op mijn zij lig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.