Zoeken Vraag het forum

Keel dicht door reflux

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ingrid

Ondanks een maagzuurremmer heb ik soms in de nacht reflux. Ik word dan wakker en mijn keel zit dicht. Met veel moeite kan ik nog net een beetje ademhalen maar het is heel beangstigend, net of je stikt. Rechtop gaan zitten helpt maar niet onmiddellijk. Wat kan ik hier op zo’n benauwd moment aan doen? Ik bedoel niet preventief want die adviezen ken ik en pas ik al toe.

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Misschien een slokje Maalox of Antagel achter de hand..?
    Maar de reflux geeft een kramp van je slokdarm, en die verkramping geeft pijn, wat weer algehele verkramping (met angst en benauwdheid) in de hand werkt..
    In het acute geval dus: ademhalingsoefeningen en Antagel

Reageren
    Ingrid

Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij best eng om een slok te nemen als je geen adem kunt halen. Maar ik ga het proberen.

Reageren
    Hans

Ingrit ,Wanneer reflux je overvalt bij mij helpt bubbelen heel goed. Een half uurtje en je hebt de luchtpijp zo goed als schoon.. Zal nog ff uitleggen wat dat in houdt ;; Een flesje water half vol en dan een slangetje van doorsnee 1 sentimeter een stukje in het water en dan zacht blazen We doen dit op ons mannenkoor ook voor de stembanden,, Wens je veel succes. ik heb ook geen maagkleppen meer en heb een buismaag .

Reageren
Reageer op: Keel dicht door reflux
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.