- Ingrid1 februari 2026 om 16:21
Ondanks een maagzuurremmer heb ik soms in de nacht reflux. Ik word dan wakker en mijn keel zit dicht. Met veel moeite kan ik nog net een beetje ademhalen maar het is heel beangstigend, net of je stikt. Rechtop gaan zitten helpt maar niet onmiddellijk. Wat kan ik hier op zo’n benauwd moment aan doen? Ik bedoel niet preventief want die adviezen ken ik en pas ik al toe.
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
1 februari 2026 om 16:57Misschien een slokje Maalox of Antagel achter de hand..?
Reageren
Maar de reflux geeft een kramp van je slokdarm, en die verkramping geeft pijn, wat weer algehele verkramping (met angst en benauwdheid) in de hand werkt..
In het acute geval dus: ademhalingsoefeningen en AntagelIngrid1 februari 2026 om 16:59Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij best eng om een slok te nemen als je geen adem kunt halen. Maar ik ga het proberen.
ReagerenHans13 augustus 2026 om 18:16Ingrit ,Wanneer reflux je overvalt bij mij helpt bubbelen heel goed. Een half uurtje en je hebt de luchtpijp zo goed als schoon.. Zal nog ff uitleggen wat dat in houdt ;; Een flesje water half vol en dan een slangetje van doorsnee 1 sentimeter een stukje in het water en dan zacht blazen We doen dit op ons mannenkoor ook voor de stembanden,, Wens je veel succes. ik heb ook geen maagkleppen meer en heb een buismaag .
Reageren