Zoeken Vraag het forum

Amandelprobleem

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jongen 20

2 dagen geleden ziek geworden. Keelpijn, hoofdpijn en 1x best veel gal overgegeven. Minder ziek nu, maar ik schrok me dood toen ik dit in de spiegel zag. Mijn amandelen zien er heel raar uit. Gezwollen met witte puntjes of vlekjes, witte tong en ook veel wit helemaal achterin de keel. Ik maak me best wel zorgen. Nog nooit gehad en nog nooit amandelstenen gehad.

3 reacties
    Reageren
    Jongen20

Hier een foto

Reageren
    Peter (huisarts)

Ik zie: Wat gezwollen amandelen, wat beslag erop. Geen amandelstenen zichtbaar.
    Een keelinfectie dus.
    Amandelen reageren op besmettingen met zwelling en maken daarbij afweerstoffen. Dat kan zowel op bacterieen alsook bij door virus veroorzaakte infecties optreden.
    Gewoon de komende dagen afwachten wat de eigen afweer voor jouw lijf gaat doen. Gebruik een keelverzachtend dropje oid.
    Houdt de temperatuur in de gaten de komende dagen.

Reageren
    Jongen20

Ik heb een week terug ongeveer wel seks gehad. Kan dit een oorzaak zijn? Ben erg bang hiervoor. 1x heeft iemand mij geneukt met condoom en ik heb diegene gepijpt. En nog een andere gepijpt. Ik zag dat de kans op HIV bijna 0 was als je iemand pijpt. Ik flos elke dag dus geen bloedend tandvlees. Heb wel voorvocht geproefd.

Reageren
Reageer op: Amandelprobleem
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.