- Jongen 2013 augustus 2025 om 23:11
2 dagen geleden ziek geworden. Keelpijn, hoofdpijn en 1x best veel gal overgegeven. Minder ziek nu, maar ik schrok me dood toen ik dit in de spiegel zag. Mijn amandelen zien er heel raar uit. Gezwollen met witte puntjes of vlekjes, witte tong en ook veel wit helemaal achterin de keel. Ik maak me best wel zorgen. Nog nooit gehad en nog nooit amandelstenen gehad.
3 reactiesReagerenJongen2013 augustus 2025 om 23:18
Peter (huisarts)
14 augustus 2025 om 14:51Ik zie: Wat gezwollen amandelen, wat beslag erop. Geen amandelstenen zichtbaar.
Reageren
Een keelinfectie dus.
Amandelen reageren op besmettingen met zwelling en maken daarbij afweerstoffen. Dat kan zowel op bacterieen alsook bij door virus veroorzaakte infecties optreden.
Gewoon de komende dagen afwachten wat de eigen afweer voor jouw lijf gaat doen. Gebruik een keelverzachtend dropje oid.
Houdt de temperatuur in de gaten de komende dagen.Jongen2014 augustus 2025 om 16:13Ik heb een week terug ongeveer wel seks gehad. Kan dit een oorzaak zijn? Ben erg bang hiervoor. 1x heeft iemand mij geneukt met condoom en ik heb diegene gepijpt. En nog een andere gepijpt. Ik zag dat de kans op HIV bijna 0 was als je iemand pijpt. Ik flos elke dag dus geen bloedend tandvlees. Heb wel voorvocht geproefd.
Reageren