- Ik19 juni 2020 om 22:04
Ik vraag me af of dit amandel stenen zijn. Heb vorige week 1 dag keelpijn gehad meer niet heb er nu ook geen last meer van maar de witte plekken zijn er gekomen naar mijn keelpijn.
12 reactiesReagerenIk19 juni 2020 om 22:05John (moderator)
19 juni 2020 om 22:35Dat zijn geen amandelsteentjes maar een gevolg van de keelpijn
ReagerenIk19 juni 2020 om 22:49Oké trekt dat vanzelf weg? Heb er geen last van namelijk?
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2020 om 22:52Dat gaat doorgaans vanzelf weg. Je zou met zoutwater kunnen gorgelen
ReagerenRosa28 juli 2021 om 12:42Goedendag, wat is het verschil tussen een amandelsteentje en een wit vlekje op je amandel zoals bovenstaande foto. Klopt het dat je een amandelsteentjes zelf kan verwijderen? Ik heb namelijk een wit vlekje op mijn amandel en ook pijn aan mijn amandel/keel maar hij is niet opgezet mijn amandel. De dokter zei telefonisch dat het een amandelsteentjes is maar ik gaf aan dat ik er al vijf maanden mee loop met deze klachten en dat het witte vlekje weggaat met zout water water gorgelen maar dat het de volgende dag weer terugkomt als ik stop met goorgelen. En daarnaast kan ik het witte vlekje ook niet zo verwijderen dus ik zei tegen de dokter dat ik bijna zeker weet dat het geen amandelsteentje is. Misschien kunt u daar meer uitleg over geven? Wat het verschil is? Mvg Rosa
ReagerenRosa28 juli 2021 om 12:59Het witte vlekjes is wat minder wit dan normaal maar ik heb er toch een foto van kunnen maken. Hierbij.
ReagerenRosa28 juli 2021 om 13:05( Dit wit vlekje is ontstaan na keelpijn en griep vanaf maart en nooit meer weggegaan alleen wanneer ik gorgel maar daarna komt het weer terug met pijn )
ReagerenJohn (moderator)
28 juli 2021 om 19:07Een vlekje is geen steentje. Het kan toch een kleine ontsteking zijn. Bel de huisarts opnieuw en maak een afspraak
ReagerenRosa28 juli 2021 om 20:03Dank u wel!
Reagerenvanes10 augustus 2021 om 13:46en wat was het witte plekje?
weet je ondertussen al meer?
ik heb het namelijk ook en ook na keelonsteking en gaat ook niet weg.
ReagerenAnoniem17 juni 2025 om 01:06Hoi, ik heb pas een dag last gehad van mijn amandelen, het deed een beetje pijn en had moeite met stikken. Daarna was het weer over en had ik nergens meer last van. Maar ik keek pas in mijn keel en dacht dat ik iets wits zag en weet nu niet wat het is. Zijn dit amandel stenen of is het iets anders?
ReagerenJohn (moderator)
17 juni 2025 om 09:11Ik zou het zo niet kunnen zeggen. Je kunt naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken
Reageren