Zoeken Vraag het forum

Adamsappel te groot?? plus raar klikje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • thomas

Goeiedag dames en heren

Ik wou graag jullie meningen over het volgende.

Is het normaal dat je adamsappel bijna 2 keer zo groot is? Het lijkt bij mij in ieder geval op een adamsappel, nog een iets kleiner stukje ertussen en dan lijkt het of er weer een adamsappel zit, alleen dan allemaal aan elkaar.

Ik heb ook sinds kortr een raar klikje als ik slik, alleen slikken, niet met eten of drinken.

Groet Thomas

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Adamsappel is de alledaagse naam voor prominentia laryngea, het naar voren uitstekende gedeelte van het schildkraakbeen (cartilago thyreoidea) dat als een verhevenheid midden voor in de hals zichtbaar is.

Onder invloed van mannelijke geslachtshormonen groeit het schildkraakbeen in de puberteit sterk, waarbij de adamsappel naar voren uitgroeit. Daarom is met name bij mannen de adamsappel duidelijk zichtbaar. Enkele millimeters onder de adamsappel zit de voorste aanhechting van de stembanden.

Reageren
    Anoniem

Hey

Maar klopt het ook naar mate je ouder word dat het dan in verhouding weer gaat kloppen met je leeftijd?

Mvg

Reageren
    John (moderator)

Ja in de meeste gevallen is dat zo.

Reageren
Reageer op: Adamsappel te groot?? plus raar klikje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.