- Mike13 mei 2025 om 15:12
Hallo,
Ik heb al een maand keelpijn aan de linkerkant achterin mijn keel. Soms straalt het ook uit naar mijn linkeroor, vooral de onderkant waar de gehoorgang begint. De keelpijn is niet constant, het is een stekerige pijn vooral bij het slikken en soms praten. ik heb er savond en sochtends meer last van. Soms ook overdag een aantal uur. Wat kan dit zijn?Alvast bedankt!
Mike6 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 mei 2025 om 16:26Dat is moeilijk te zeggen zonder enig onderzoek Het kan van je oor komen of dus van de keel. Ga met de klacht naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenMike13 mei 2025 om 16:41Bedankt! De huisarts gebeld en die zegt het nog even 2 weken aan te kijken. Is het normaal dat dit zo lang kan doorsudderen?
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2025 om 17:10Ja dat kan. Maar nog 2 weken vind ik wel lang als je er al een maand last van hebt
ReagerenMike13 mei 2025 om 17:31Ja ik dus ook. Het was eerst alleen de linkerkant van mijn keel, nu lijkt dat wat minder te zijn geworden en heb meer last van dat oor als ik slik nu. Ik kan wel gewoon goed slikken alleen het is soms pijnlijk aan de onderkant van mijn oor zegmaar. Deze pijn is niet constant. Ik ben vandaag wel bij de fysio geweest voor nekklachten en dat lijkt het wel wat erger te hebben gemaakt. Ik nies ook regelmatig, heb wat slijm in keel en heb een klein beetje vollere neus, maar niet echt verkouden.
ReagerenMike13 mei 2025 om 17:59Kan dit door spierspanning komen?
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2025 om 18:52Ja dat zou kunnen bij spanning in de nek- schouderspieren
Reageren