Zoeken Vraag het forum

meer dan 1,5 jaar klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elsje

Hallo, ik heb al erg lang klachten.
    Het is begonnen met een beknepen keel, globus gevoel in de keel bij een stressvolle periode.
    Dit is geëvolueerd naar een constant trekkerig gevoel aan 1 kant van de keel, aan de tongbasis, met uitstraling naar het oor. Het lijkt ook altsof er iets tussen keel en oor zit, aan de binnenkant.
    De pijn valt wel mee, met momenten is het erg zeurerig en doet het meer pijn. Ik ben reeds 3x naar andere huisdokter geweest en 2x KNO arts. Ze weten het niet. Er zitten wat gezwollen kliertjes sinds enkele dagen viel me op, misschien langer.
    De laatste arts zag dat mijn tongamandel een beetje gezwollen was, maar dacht niet dat dat deze klachten kon geven. Ik ben alsnog momenteel halfweg met antibioticakuur, maar merk geen verbetering.
    Ik vraag me echt af wat het kan zijn. Ik maak geen koorts en heb geen andere klachten behalve af en toe wat spierpijn rond schouder-nek.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ik lees hoe het is begonnen, heb je toen last gehad van hyperventilatie door stress. En dat kan over zijn gegaan in een chronische vorm van hyperventilatie. Een fysiotherapeut zou hierbij kunnen helpen en ook bij de nek- en schouderklachten

Reageren
    Elsje

Hoi, ik heb niet zo lang geleden inderdaad last gehad van hyperventilatie. Dit heeft ongeveer 2 weken geduurd.
    Daarna niets mee en ook daarvoor nooit gehad. Ik heb dan ook ademhalingsoefeningen toegepast om dit te overkomen op aanraden van de acupunturist.

Reageren
    John (moderator)

Maar je klachten lijken er wel op. Ga beter eens naar een fysiotherapeut

Reageren
Reageer op: meer dan 1,5 jaar klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.