Ik heb al ca. 10 maanden een probleem in mijn oor. Drukgevoel, hartslag horen (kloppen met hoofdpijn toe). Het kraakt en zit dicht, een vol gevoel. Met en andere houding worden klachten meer of minder erg.
Bij de kno arts geweest. Na ogentest en gehoortest en een sneetje maken in het oor (om te kijken of buisjes eventueel een oplossing kunnen zijn) naar huis gestuurd met “leer er maar mee leven” en “soms gaat het vanzelf over”.
Na het weer een paar weken te hebben aangekeken kan ik er niet mee leven.
10 maanden geleden is wel vanuit de neuroloog een ct en mri gedaan. Daar kwam toen niks uit.
Ik word er moedeloos van en wil een oorzaak en een oplossing.
Sprayen met neussprays en dymista helpt ook niet.
Heeft iemand dezelfde ervaring en hoe is het verlopen? Is er een mogelijke oorzaak en oplossing?
Alvast dank!
Ik zou dan voor een second opinion naar een andere KNO-arts ( in een ander ziekenhuis) gaan.
Je hebt geen klachten van je nek- of schouderspieren?
Dank voor uw reactie.
Ik was door mijn kno arts in eerste instantie doorverwezen naar een andere (ander ziekenhuis), maar heb wel weer een nieuwe afspraak gemaakt bij de eerste arts. Wellicht dat ze met een camera of iets dergelijks nog kunnen kijken. Dat is nog niet gedaan.
Ten einde raad heb ik ook een afspraak gemaakt met een osteopaat. Dat moet nog gebeuren.
Maar in principe heb ik geen last van nek en schouders en ook slaap ik prima. Stress is op zich altijd een factor in het leven, maar ik ervaar momenteel zeker geen enorme stress.
Een fysiotherapeut is ook een optie. Die kan kijken of er niet toch iets vast zit in de nek-schouderspieren
Ik zat ook te twijfelen. Ben zelf niet zo de alternatieve geneeswijzen, maar ja, ik grijp nu alles aan.
Ik zal inderdaad ook een fysio bezoeken. Alhoewel ik daar eigenlijk ook weinig vertrouwen in heb. Ik heb ooit een hernia gehad en die heeft ook iedereen gemist. Die was uiteindelijk dusdanig erg dat ik geopereerd moest worden (iets wat ze in Nederland toch echt niet snel meer doen).
In verreweg de meeste gevallen gaat het toch wel goed met de fysio's
En de hernia was dan wel een geval apart. Het was blijkbaar niet alleen de fysio die dat gemist had.