Zoeken Vraag het forum

Groene slijm ophoesten, maar verder niks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Christiaan

Ik heb sinds 4 weken dat ik groene dikke slijm ophoest. Geen last van kriebel. Geen koorts. Niet kortademig. Nergens last van. Alleen, ik hoest dus die dikke groene slijm op.

Ik ben al naar de huisarts geweest. Zij geeft aan dat het waarschijnlijk een bacterie in mijn longen is en dat 4 weken eigenlijk wel heel lang is om dat te hebben. Ik gaf aan niet direct behoefte te hebben aan een anti-biotica. Zij gaf aan dat ik nog maximaal het 2 weken mocht aankijken en als het dan niet over is, dat ik dan weer langs moet komen.

Wat kan het zijn? Vooral vreemd dat ik verder nergens last van heb.

7 reacties
    Reageren
    Ferdinand

Het lijkt erop dat er sprake is van een bacteriële infectie. Het groene spul is afval van de afbraak van de bacteriën door het immuunsysteem. Of het een infectie van de longen betreft of hoger in de luchtwegen is zonder onderzoek niet te bepalen. Wonderlijk is het wel, want je zou ook andere symptomen van een infectie verwachten, maar klaarblijkelijk heb je daar geen last van. Mochten de klachten zich uitbreiden en er zich nieuwe symptomen voordoen, bespreek dan opnieuw de mogelijkheid van een antibioticum. Vooralsnog lijkt het lichaam de infectie zelfstandig te bestrijden.

Reageren
    Christiaan

Het ophoesten van dikke slijm is nu bijna helemaal over. Ik kreeg vorige week een lichte verkoudheid eroverheen, maar dat is nu ook bijna over.

Verder heb ik me de gehele periode (6 weken) van slijm ophoesten goed gevoeld. Ik heb geen medicijnen gebruikt.

Bedankt voor de info.

Reageren
    julia

ik heb hier ook al een paar dagen last van.
    maar heb een sauna bezoek voor vanavond gepland staan…kan ik dit wel door laten gaan of is dit wel goed?

Reageren
    Anoniem

ik heb het zelf ook gehad veel blijven drinken en vooral water drinken

Reageren
    Anoniem

@laatste.. was jij er wel achtergekomen wat het was?

Reageren
    Irene

Ik hoest vanaf november groen slijm op
    4x een antibiotica gehad , Helpt niet
    Long foto
    Was goed
    Spruten onder was ook goed
    Ik heb geen koorts geen verhoging
    Ik drink veel , en kom er niet vanaf
    Wie weet nog een oplossing

Reageren
    John (moderator)

“Spruten onder was ook goed” Ik neem aan dat je sputum onderzoek bedoeld…

Rook je? Gebruik je drugs? Gebruik je inhalatie medicijnen?

Reageren
Reageer op: Groene slijm ophoesten, maar verder niks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.