Groene slijm ophoesten, maar verder niks

Ik heb sinds 4 weken dat ik groene dikke slijm ophoest. Geen last van kriebel. Geen koorts. Niet kortademig. Nergens last van. Alleen, ik hoest dus die dikke groene slijm op.

Ik ben al naar de huisarts geweest. Zij geeft aan dat het waarschijnlijk een bacterie in mijn longen is en dat 4 weken eigenlijk wel heel lang is om dat te hebben. Ik gaf aan niet direct behoefte te hebben aan een anti-biotica. Zij gaf aan dat ik nog maximaal het 2 weken mocht aankijken en als het dan niet over is, dat ik dan weer langs moet komen.

Wat kan het zijn? Vooral vreemd dat ik verder nergens last van heb.

Reageer

Het lijkt erop dat er sprake is van een bacteriële infectie. Het groene spul is afval van de afbraak van de bacteriën door het immuunsysteem. Of het een infectie van de longen betreft of hoger in de luchtwegen is zonder onderzoek niet te bepalen. Wonderlijk is het wel, want je zou ook andere symptomen van een infectie verwachten, maar klaarblijkelijk heb je daar geen last van. Mochten de klachten zich uitbreiden en er zich nieuwe symptomen voordoen, bespreek dan opnieuw de mogelijkheid van een antibioticum. Vooralsnog lijkt het lichaam de infectie zelfstandig te bestrijden.

Reageer

Het ophoesten van dikke slijm is nu bijna helemaal over. Ik kreeg vorige week een lichte verkoudheid eroverheen, maar dat is nu ook bijna over.

Verder heb ik me de gehele periode (6 weken) van slijm ophoesten goed gevoeld. Ik heb geen medicijnen gebruikt.

Bedankt voor de info.

Reageer

ik heb hier ook al een paar dagen last van.
    maar heb een sauna bezoek voor vanavond gepland staan...kan ik dit wel door laten gaan of is dit wel goed?

Reageer

ik heb het zelf ook gehad veel blijven drinken en vooral water drinken

Reageer

@laatste.. was jij er wel achtergekomen wat het was?

Reageer
Reageer op: Groene slijm ophoesten, maar verder niks
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief