Hallo ik ben 24 jaar en zit met een vraag. Ik ben 2 maand geleden licht ziek geweest, verkoudheid en alles en nooit echt vanaf geraakt. Ik voel me terug. topfit nu maar iedere ochtend moet ik hoesten en komt er wat slijm los, eenmaal dit los is moet ik niet meer hoesten derest van de dag. Tijdens het voetballen of sporten komt er dan ook weer wat slijm lost, dan moet ik zo licht hoesten en komt er wat slijm los. Geen kortademigheid of toch niet meer dan anders, want ik heb wel veel allergieën en chronische hyperventilatie waardoor ik eigenlijk heel slecht adem.
Wat kan dit zijn en moet ik me zorgen maken? Tijdens het sporten eigenlijk geen last en niet rapper moe enzo, buiten dan dat ik 2 maand stilgelegen heb en wat. minder conditie heb. (Ik ga naar de dokter binnenkort maar wil toch even de mogelijkheden horen).
PS: Is er kans op COPD of niet? Ik lees dit op internet maar ik hoest niet veel is echt heel weinig en niet pijnlijk gewoon slijm die lostkomt en dat zit ook in gehemelte/neus. Dit gaat gepaard met af en toe niezen iedere dag, en een soort slijmgevoel in de mond.
Als laatse heb ik sochtends altijd de eerste 10-15 min last met diep inademen, dan doen men luchtwegen pijn en kan ik niet diep iandemen. Als ik dit weel doet moet ik hoesten, dit verdwijnt automatisch eenmaal men lichaam wakker is en dan kan ik weer normaal ademen.