Hi ik heb vorige week een helix piercing laten zetten in beide oren. De rechterkant was vrijwel snel gegaan maar de linkerkant ging erg moeizaam. Het deed ontzettend pijn maar uiteindelijk wel glukt. Pijn heb ik niet meer gelukkig maar zodra ik aan me oren zit voelt het wel geïrriteerd. De linkeroor voelt dan net wat meer pijnlijker. Net schoof ik mijn haar achter mijn oor weg en merkte ik een kleine knobbeltje. Toen ik het ging voelen was het een klein knobbeltje ik denk amper een cm. Is dit nu een teken dat er een infectie gaande is aan de oor door de piercing of is dit iets anders?
Aan de rechteroor voel ik ook iets maar dat is niet zo erg als de linkeroor.
Het zou een infectie kunnen zijn. Ga daarmee naar de huisarts!
Hi john,
Ik zie geen gekke dingen rondom mijn piercing. Ook aan de achterkant ziet het er rustig uit. Het enige waar ik dus last van heb is de aanwezigheid van de irritatie bij de oor.
Daarom toch beter om er maar naar te laten kijken
John wat ik wel heb gedaan vandaag is een koptelefoon opgedaan. Dit is eigelijk afgeraden maar voor mijn werk moest dit wel. Er mag namelijk niet zoveel druk op de piercings zitten en misschien dat het daardoor zo geïrriteerd aanvoelt met als gevolg een beginnende infectie ik hoop het niet
Dat zou dus kunnen. Maar ga er in ieder geval mee naar de huisarts om er op tijd iets aan te doen als het een ontsteking zou zijn
Hi John ik ben gisteren naar de huisarts geweest. Ja beiden oren zijn in dat gebied iets rood maar dat is normaal. De dokter ziet geen ontsteking of iets dergelijks, de opgezette lymfeklier komt doordat er natuurlijk iets door me oor gepierced werd (wond) en daar reageerde het op. Al met al goed gelukkig
@john,
Fijne feestdagen allereerst. Ik heb een vraagje omtrent de klier. Die zit er dus nog steeds. Volgens de huisarts is het een kleine klier niet echt groot en kwam door de helix die daar best moeizaam in gestoken was. Soms lijkt de klier geslonken klein beetje en soms weer wat groter. Wanneer trekt dit uiteindelijk weg? Ze zeggen dat je na 2 weken naar de huisarts moet als de klier niet verdwenen is waarom deze vuistregel?
Dank je ook voor jou fijne feestdagen
Die vuistregel is om te kijken of ze niet ontstoken is. En als jij daar voortdurend aan zit, gaat ze dus niet weg en kun je erop wachten totdat ze gaat ontsteken. Afblijven dus!
John (sorry hoor dat ik zoveel vraag)
Duurt het doorgaans wel altijd wat langer eer een opgezette lymfklier weg is? Ik heb er niet aan gevoeld hoor maar het is dat ik bezig was met me haren kammen en toch benieuwd was of het weg was. Het is nog steeds hetzelfde. Ik heb geen pijn meer aan die oor door de helix alleen af en toe kom ik er per ongeluk aan en dan doet het erg pijn wat daarna ook snel minder wordt hoor. Voor de rest niet rood of pus en geen koorts.
Die kan maanden aanwezig blijven
Dank je wel John, jij ook een fijne jaarwisseling en een gezond 2024!
Thanks