Hi,
Al sinds een aantal jaar word ik als ik verkouden word, meteen ziek met koorts/verhoging, etc. Ik kan niet 'gewoon' een verkoudheid hebben want ik word dan ziek. Er komen dan ook(tegenwoordig iets minder vaak, maar ga er ook minder mee heen) vaker ontstekingen bij de luchtwegen of holtes voor. Als kind had ik eens een verwaarloosde longonsteking. Ik heb wel vrij vaak slijm in mijn keel, ook als ik niet verkouden/ziek ben. Ik fietste voorheen elke dag een uur naar school, maar toch bleef mijn conditie slecht en kreeg ik het heel warm en wat benauwd van normaal fietsen. Ik heb op dit moment ook weer een forse verkoudheid waarbij ik 2 dagen geleden antibiotica gekregen heb van de arts. Mijn longen klonken schoon, maar omdat ik bruin ophoesten en dat waarschijnlijk bloed was, kreeg de arts toch het idee dat het een bacterie ofzo is.
Wie weet waarom ik zo veel problemen met mijn luchtwegen heb?
Wat ik vergeten ben: ik heb ook periodes dat ik echt vaak ziek ben en dan is het bijna atijd verkouden en koorts/verhoging en gewoon echt goed ziek. Dit duurt dan ook altijd vrij lang, langer dan ik bij andere mensen zie. Ik merk wel echt dat ik periodes een stuk vaker ziek was dan anderen
Dat zou ik dan aan je arts vragen. Die kan onderzoek doen waarom je weerstand laag is.
Er kan vanalles meespelen: zijn je bloedwaarden goed, eet je gezond, drink je genoeg water, drink je veel alcohol, ben je veel onder de mensen waardoor je veel virussen tegen komt, slaap je genoeg, rook je, heb je onderliggende aandoeningen waardoor je weerstand minder is, heb je veel stress en ga nog maar even door zo........
Bespreek dat eens met je huisarts. Wellicht is je afweersysteem niet helemaal op sterkte
Goedenavond,
Het is dus wel iets wat het waard is om na te kijken? Niet dat ik straks het laat nakijken en er niks aangedaan kan worden of dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon niks is?
Ik zou dat wel doen. Dan weet je of je er misschien iets aan kunt doen om je weerstand te verbeteren. En als er niks uit komt, weet je dat er niks aan de hand is.
Je bent er blijkbaar bezorgd over anders zou je de vraag hier niet stellen. laat er dan naar kijken