Beste dokter.nl,
Ik had een vraag ik ben al 2 keer naar de een arts geweest mijn eigen huisarts en de weekendarts.Ik ga maandag ochtend op vakantie en sinds woensdag/donderdag heb ik een gehoorgangontsteking maar toen had ik nog geen koorts of verhoging maar sinds gisteravond (koorts 38.1 rust en inspanning 38.9).Ik ben donderdag naar de huisarts geweest en ik heb hier oordruppels van gekregen maar daar kreeg ik een slechte reactie op en.ik ben vanochtend naar de weekendarts geweest en ik heb van de weekendarts amoxicilline gekregen omdat de ontsteking uitgebreid is Alleen hij kon mijn temperatuur op het moment niet meten want hij was zijn thermometer kwijt.Maar thuis is mijn temperatuur nog steeds 38.1 in rust en inspanning bijna 39 graden.Omdat ik maandagochtend op vakantie ga en de weekendarts zij dat het geen probleem om te vliegen is maar hij kon mijn temperatuur niet meten.Mijn vraag is het verstandig om met koorts op vakantie te gaan of kan ik beter mijn vakantie annuleren en is dit voor een verzekering een goede reden.
Met voorbaat dank
In principe kun je daarmee op vakantie gaan. Tegen de koorts kun je naast de antibiotica paracetamol gebruiken.
Of dat voor een verzekering een goede reden is kan ik je niet zeggen. Daar heb ik geen verstand van en dat kan per verzekering nogal eens verschillen. Dus dat moet je navragen of nakijken bij de verzekering
Hoi,
Je krijgt hier geen antwoord van een arts, dat weet je he?
Dus het advies wat hier gegeven wordt, is niet "rechtsgeldig" naar je annuleringsverzekering toe.
Dat van de huisarts of een weekendarts wel,mocht je een doktersverklaring moeten laten zien.
Je kunt even de voorwaarden van je reis/annuleringsverzekering opzoeken om te kijken hoe dat geregeld is in jou geval.
Ik zou zelf met een oorontsteking liever niet gaan vliegen,omdat dat erg pijnlijk kan zijn.
En daarnaast, wil je zelf op vakantie terwijl je ziek bent?
Dat kun je alleen zelf beslissen.
Dank John en Suus voor jullie antwoorden en ja dat weet Suus(ik heb wel vaker wat vragen gesteld en ik weet dat john geen arts is).Ik heb het nagekeken in mijn polis en ik krijg het vergoed(wel moet ik dan nog een keer naar de huisarts).ik ga er een nachtje over nadenken en als de koorts en de pijn nog te heftig dan cancel ik nog bedankt voor het advies van jullie beide