Zoeken Vraag het forum

operatie voorhoofdsholte / bijholten / sinussen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • moontje34

Ik ben op vrijdag 13 maart aan mijn neus geopereerd bijholte’s en voorhoofdholte’s zaten vol en me neus was van binnen te opgezwollen hebben ze weg gehaald…ging daarna niet veel beter en bleef veel klachten houden….bleek een ontsteking te hebben en daarna nog een streptokokke bacterie…inmiddels loop ik in het VU in Amsterdam en sinds 3 weken is de anti biotica stop gezet wat ik al sinds 13 maart slikte…
    Maar gaat niet beter……
    Baal enorm hiervan elke dag hoop ik dat het beter gaat….maar nee nog niet….

Iemand een tip oid??

10 reacties
    Reageren
    Arjan

Een chronische voorhoofdsholte ontsteking kan best lang duren. En nu er geopereerd is, en het geïnfecteerd is, vind ik het niet vreemd dat je veel meer geduld moet hebben.

Besef dat doordat alles helemaal dichtzit door de zwellingen er heel weinig frisse lucht bijkomt om het goed te laten genezen.

Het kan dus bet nog even duren. Werk vooral mee door extra gezond te leven en jezelf niet te zwaar te belasten, dan geneest het sneller dan je denkt (maar misschien dan je hoopt, wees geduldig…!).

Als je je zorgen maakt, neem dan even contact op met de behandelend KNO-arts, die kan vast meer vertellen over jouw specifieke situatie.

Reageren
    Angela

Hoi!

Ik ben ook half april geopereerd aan mijn bijholtes (endoscopische ingreep) onder volledige narcose en nu zijn we dus bijna 2 en halve maand verder en heb ik nog steeds erge last.
    (ook van de klachten waarvoor ik naar de KNO ging)
    Wazig zien met rechteroog en een bijna constante druk aan de rechterkant van mijn hoofd.

Twee weken geleden ben ik teruggeweest en toen zag mijn arts dat er aan de rechterzijde nog ontstekingsresten zitten en daarom heb ik nu net een antiobioticakuur van twee weken eropzitten.
    Helaas ook nu geen voelbaar resultaat, het drukkende gevoel is er nog steeds en ben ook wat duizelig en bloeddruk is wat aan de hoge kant.
    Dus nog steeds geen pretje.

Ga deze week weer terug met mijn klachten en hoop dat hij scan wil laten maken van mijn gehele hoofd omdat het allemaal letterlijk tussen mijn oren gaat zitten momenteel.
    (heb dan ook wel pas een vriendin van 39 begraven (hersentumor) en dat helpt ook niet mee natuurlijk.

Hoop echt dat mijn klachten op 1 of andere manier zullen verminderen.

Reageren
    Sander

Als de antibioticumkuur niet voldoende aanslaat is het belangrijk dat er verder behandeld wordt. ga terug naar de KNO-arts voor een zorgvuldige diagnose en een verdere behandeling. Als je zekerheid hebt over jouw situatie is het gemakkelijker de situatie van een overlijden van een naaste los te zien van jouw eigen gezondheid.

Reageren
    Angela

Je hebt helemaal gelijk Sander.
    Ben gisteren geweest en wonder boven wonder zijn mijn bijholtes toch schoon na de kuur.
    Maar dat neemt dus mijn ongerustheid niet weg omdat de druk op mijn hoofd niet weg is.
    Hij heeft bloed afgenomen op verschillende punten en daar krijg ik vanmiddag de uitslag van.

Omdat ik ook steeds wisselende temperaturen heb (normaal 36,8 maar nu steeds schommelend tussen de 37,3 en de 37,9) kan het zijn dat er toch iets van een infectie nog zit te krengen.

De scan van mijn hoofd kan hij niet voorschrijven omdat dat zijn vakgebied niet is, dus als er uit het bloed niets komt laat ik me doorverwijzen naar een neuroloog of internist.
    Maak me namelijk nog stteds grote zorgen en wil graag zekerheid hebben.

Reageren
    Anoniem

Hallo, graag wil even reageren op Angela. We zijn nu een paar jaar verder en is er ook een oplossing gevonden voor het probleem. mijn vrouw heeft namelijk dezelfde klachten. mvg Jan

Reageren
    Jessica

Hebben jullie ook last van geen geur meer na een fessoperatie

Reageren
    Bart VR

Dag Angela,

Heb jij inmiddels een oplossing? Heb net hetzelfde voor.

Reageren
    Lee

Goedemorgen,

ik 4 weken geleden fessoperatie gehad en poliepen verwijderd,een hele opluchting om weer door m’n neus te kunnen ademen,maar ik heb nog steeds niet de hele dag m’n smaak en reuk terug,elke dag proef en ruik ik wel wat,maar het verdwijnt ook steeds weer,heeft iemand hier ervaring mee?en komt het ook weer normaal terug?

ik maar me daar best zorgen over.

mvg lee

Reageren
    John (moderator)

Neem contact op met de KNO arts voor deze vraag

Reageren
Reageer op: operatie voorhoofdsholte / bijholten / sinussen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.