Zoeken Vraag het forum

Regelmatig bloedneuzen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Michelle

Hallo

Mijn zoon heeft regelmatig bloedneuzen. Bijna elke maand wel 1x. Vaak is dit in de late nacht of ochtend. Is dit normaal?

15 reacties
    Reageren
    Suzan

Hoi,

Het lijkt mij niet normaal……

Ik zou deze vraag dus ook liever aan een arts stellen dan op een forum. Dan kan die bepalen of er verder onderzoek naar gedaan zou moeten worden

Reageren
    Michelle

Hoe vaak valt onder normaal dan?

Reageren
    Betty

Mijn zoon heeft ongeveer om de 6-8 wk een bloedneus. Nu maak ik mij ook een beetje zorgen dat dit niet normaal is. Ik deel de vraag van de vraagsteller, wat is ongeveer wel “normaal”?

Reageren
    John (moderator)

Normaliter heb je geen bloedneuzen tenzij: iemand verkouden is, de neus heeft gestoten of veel in de neus peutert. Als er een keer door een omstandigheid een bloedneus is ontstaan, kan dat bloedvaatje wel zwak blijven en kan er vaker een bloeding optreden. Goed om er dan even mee naar de dokter te gaan en ernaar te laten kijken

Reageren
    Betty

Bij onze zoon is dit vaak rondom een verkoudheid. Of soms een beetje verstopte neus. Haalt dan vaak de neus op en heeft daarna een bloedneus. Vorige keer leek het meer spontaan, was wel warm. Hij gaf aan dat er een pot in zijn neus zat en na de bloedneus was het weg. Ik ga er wel mee naar de dokter om te controleren

Reageren
    Anoniem

Hoe snel geneest een wondje in je neus?

Ik vraag me namelijk af of het korstje er niet steeds gaat afvallen omdat je neus vochtig is?

Dan kan het namelijk weer bloeden ect?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou binnen enkele dagen genezen moeten. Tenzij je natuurlijk regelmatig in je neus peutert

Reageren
    Anoniem

Het is dus niet zo dat het korstje gaan loslaten of blijft bloeden omdat het in je neus vochtig is??

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans niet

Reageren
    anoniem

net haalde ik mijn neus op en spuugde ik een klontje bloed uit. Betekent dat dan dat het wondje niet op het voorste tussenschot zit? en het een achterste neusbloeding is? en moet ik dan nu naar de huisarts voor een neustampon?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het niet weten. ga ermee naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    anoniem

Ik heb alleen niet echt het idee dat het heel heftig bloed.er stroomt niks uit mijn neus, en ook voel ik niks mijn keel in stromen. dan is het denk ik toch gewoon een wondje. en niet echt een bloedneus?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het niet kunnen zeggen

Reageren
    anoniem

oke, toch bedankt! ik wacht het even af. Ik neem namelijk aan dat je bij een serieuze bloedneus wel bloed ziet of proeft. dat heb ik niet. 🙂

Reageren
Reageer op: Regelmatig bloedneuzen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.