- Sarah5 juli 2022 om 17:51
Beste,
Ik heb een klein hard wit bultje nu al ruim anderhalf maand in mijn neus, het gaat dus ook niet weg en bij aanraking doet het pijn. Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik mij zorgen maken ?
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juli 2022 om 18:03Dat is een kleine ontsteking. ga ermee naar de huisarts
ReagerenSarah5 juli 2022 om 18:04Dankjewel voor je antwoord kan je dat verder toelichten ?
ReagerenJohn (moderator)
5 juli 2022 om 18:08Wat moet ik daar nog aan toelichten… het is een ontsteking althans het lijkt erop. Wellicht als gevolg van een puistje
ReagerenSarah5 juli 2022 om 18:08Oké dankjewel
Reagerenik31 maart 2024 om 16:20wat zei de dokter? is het weggegaan? ik heb precies hetzelfde…
ReagerenLilian6 mei 2024 om 20:07Hoi, ietwat laat maar misschien helpt het je nog iets. Ik krijg dit ook altijd rond de zomer. Ligt aan mijn hooikoorts en de slijmvliezen die op hol slaan. Je kunt er een zalfje voor krijgen
ReagerenBuurman21 mei 2024 om 16:30Hoi, hier hetzelfde probleem, alleen dan al enkele maanden.
ReagerenAlvin1 augustus 2024 om 19:48Je bent de eerste die dit zegt Lilian, en bevestigt mijn vermoeden.
Reageren
Ik heb dit ook jaarlijks rond de hooikoorts periode, vaste prik. Om die reden ben ik al met de neusspray gestopt dit jaar (dacht dat dat de oorzaak was), maar helaas.
Het is een hard droog bultje met een soort scherp puntje, gevoelig. Ik kan er niet van af blijven en sloop het er uit, waardoor het meer pijn doet en natuurlijk gewoon terugkomt. Kan je me vertellen welke zalf of crème je er voor hebt gekregen?bacteriële ontsteking neus / antibiotica crème18 november 2025 om 20:47Ik heb dit ook huisarts vertelde dat het een bacteriële ontsteking neus. Krijg er een antibiotica crème voor
ReagerenRichard17 maart 2026 om 14:20Het is een slijmvliesontsteking, ik heb dat bij droge lucht, dan gaat het jeuken en al kriebel ik het via de buitenkant van mn neus dan beschadigd het alsnog.
Reageren
Kan dus inderdaad bij allergie, hooikoorts etc.
Trek ook geen haartjes trouwens.
Smeer liever, want het raakt beschadigd en wordt droog, ruw. Hierdoor kan het buiten de neus/onderkant kapot gaan en irriteren.Jean29 maart 2026 om 20:03Ik had die van mij proberen uit te knepen en ie was kapot, het was een beetje aan het bloedden maar na een dagje kwam er al een rood-achtig korstje op! Ik had op het internet gezocht voor manieren om het snel weg te krijgen (het korstje, zodat het geneest zegmaar) en ze zeiden vaseline. Ik heb er vaseline op gedaan en zelfs al na een paar uren was het al bijna niet te zien!
Reageren
Dus, voor de mensen die het hebben gepoft; vaseline op smeren (of als het een ander soort bolletje is dan misschien beter niet)