- Nick30 november 2020 om 14:39
Hoi,
Ik sinds een paar weken soms een brokgevoel in de keel. als ik s ochtend wakker word eigenlijk nooit dan heb ik alleen een droge keel maar naarmate de dag vordert word het vaak ietsje erger.
Soms ook een dag er tussen zitten dat ik helemaal niks merk voor de rest geen keelpijn fozo
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 november 2020 om 19:20Heb je stress of spanningen?
ReagerenNick30 november 2020 om 19:32John (moderator)
30 november 2020 om 19:36Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Nick30 november 2020 om 20:42Hoi john
Als ik bij de laatste ben waar het email adres over gaat komt de website niet verder maar op het meeste was het nooit of zelden..
Soms was bij brok in keel/vaak geeuwen/concentratie
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2020 om 20:50Ik zal even naar de test laten kijken
Reageren
Toch lijkt het er dan op dat je hyperventileertJohn (moderator)
30 november 2020 om 20:53Heb je er vooral last bij bepaalde bezigheden?
ReagerenNick30 november 2020 om 20:55Hoi John
Bedankt, maar is hyperventileren niet snel en kort ademen ik heb het gevoel dat ik relatief rustig adem misschien eerder te langzaam dan te snel..
Zou ik dan daarmee bv naar een fysio moeten gaan? Ik lees ook veel over logopedie met dit gevoel
ReagerenNick30 november 2020 om 20:56Hoi John
Niet specifiek ik lig nu wat op de bank en voel het nu meer als de rest van de dag.. S ochtends is het dan weer weg gaandeweg word het meestal meer ik doe veel kantoorwerk vanuit thuis weinig speciaal eigenlijk
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2020 om 20:57Hyperventileren is vooral verkeerd ademen. Dat hoeft niet perse te snel of te kort te zijn. Je kunt daarmee naar een fysiotherapeut gaan. Die kan een provocatietest doen. Je hebt verder geen maagklachten?
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2020 om 21:08Toch denk ik dat je op de een of andere manier hyperventileert. Op naar de fysio dan toch maar eens
ReagerenNick30 november 2020 om 21:20Niet echt, soms een keertje wat maagzuur maar dat is sporadisch
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2020 om 21:41Dat zou wel een oorzaak kunnen zijn.
Reageren
Twee opties dus. De huisarts en de fysioNick1 december 2020 om 07:08Bedankt gaan we dat doen!
Maar is het trouwens niet gek dat het s ochtends weg is? Dacht dat maagzuur vooral snachts een issue was
ReagerenJohn (moderator)
1 december 2020 om 12:07Nee dat is niet zo gek. Maagzuur kan de hele dag een probleem zijn
Reageren