Zoeken Vraag het forum

Pikkende en met geel beslagen tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Benieuwd

Na een seksueel risico heb ik me op 3 maand laten testen op HIV en soa’s deze testen kwamen negatief terug.
    De weken erna begon ik keelpijn en beslagen amandelen te krijgen. Dit verdween telkens maar kwam ook terug. Nu heb ik geen last meer van pijnlijke amandelen of keelpijn maar mijn gehemelte en tong is helemaal aangetast. Heb verschillende vuurrode plekken op gehemelte en wangen. Op mijn tong zit een geel beslag met aften en paarse plekjes. Als ik iets eet of drink dan tintelt mijn tong, wat een branderig gevoel geeft. Het gele beslag krijg ik niet weg en heb altijd een goede mondhygiëne gehad. Ging 2 keer per jaar naar de tandarts, poets 3 keer per dag de tanden en gebruik nu ook mondspoelwater om te zien of de klachten zouden minderen.

mijn vraagjes zijn:

1. Zou ik me opnieuw laten testen op HIV en SOA ?
    2. De infectie in mijn mond zou dit een schimmelinfectie kunnen zijn? heb wel geen last van wit/geel beslag op de rest van het gehemelte enkel rode plekjes.
    3. Heeft u misschien een idee na het horen van de klachten wat er eventueel ook op kan wijzen?

dankjewel!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Met HIV en soa;s heeft het in ieder geval niets te maken , tenzij je natuurlijk na de test een soa of HIV zou hebben opgelopen. Je klachten in de mond doen mij aan een schimmelinfectie denken. Ga ermee naar de huisarts

Reageren
    Benieuwd

Na de testen heb ik geen risico genomen. Maar als het een schimmelinfectie zou zijn wilt dit dan zeggen dat er kans bestaat dat HIV er toch misschien wel aanwezig is? Aangezien schimmelinfecties enkel voorkomen bij mensen met een lage weerstand?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Het kan met HIV niets te maken hebben want je hebt geen hiv met een negatieve test op 3 maanden

Reageren
Reageer op: Pikkende en met geel beslagen tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.