- Anoniem24 januari 2019 om 11:58
Ik ben 35 jaar ,13 maanden gestopt met roken .ik heb een probleem .sinds half jaar elke ochtend. Een paar uur na het opstaan .slijm ,ik hoor het als ik diep inadem ik schraap het op rustige manier eruit .en de rest van de dag nergens meer last van .wat is dit het slijm is bruin/,grijs en btw soms zit slijm zonder iets te doen al in de mond .ik wil weten of dit kwaad ken of het iets met longen te maken heeft
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 januari 2019 om 00:05Best mogelijk dat je slijmvliezen aan het herstellen zijn van het roken
ReagerenCatootje25 januari 2019 om 06:56Roken belast je lichaam met gifstoffen, waaronder cadmium, zorgt voor verzuring van je lichaam en voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder vitamine C en zink. Kan dus goed zijn om je lichaam te ontgiften en ontzuren en zorgen voor wat extra voedingsstoffen.
ReagerenAnoniem25 januari 2019 om 20:03Heb 13 maanden niet gerookt zou het niet keer over zijn
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2019 om 01:26Het kan toch wel een tijdje duren
ReagerenAnoniem27 januari 2019 om 01:18Het is toch vreemd .het is een tijdje na wakker worden en rest van dag niet meer .kom vanzelf in keel .
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2019 om 10:48Dat is op zich niet raar. Je ligt en slaapt. Ook de slijmvliezen zijn dan iets minder actief. Zo gauw je wakker bent worden ook je slijmvliezen actiever. Daarnaast zou het kunnen zijn dat je snurkt om met open mond slaapt, waardoor de slijmvliezen wat droger worden. Dat komt dan weer op gang en wordt weer vochtiger als je wakker bent en begint te drinken en te eten. Er komt dan ook weer meer slijmproductie. Ook ingedroogd slijm kan een donkere kleur hebben als je dat ophoest
ReagerenAnoniem27 januari 2019 om 13:35Ik snurk heel erg .ik heb vaak dorst snachts. En dit is allemaal begonnen half jaar na stoppen met roken .is er iets tegen te doen .neus zit sochtends ook nog vaak dicht
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2019 om 15:48Vraag dan eens aan de huisarts om een slaaponderzoek om te kijken of je geen apneu’s hebt.
Reageren
Als je echt veel snurkt, is daarmee het verkleurde slijm in de ochtend wel te verklaren zoals ik eerder al had uitgelegd