Zoeken Vraag het forum

Slijm ochtend keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben 35 jaar ,13 maanden gestopt met roken .ik heb een probleem .sinds half jaar elke ochtend. Een paar uur na het opstaan .slijm ,ik hoor het als ik diep inadem ik schraap het op rustige manier eruit .en de rest van de dag nergens meer last van .wat is dit het slijm is bruin/,grijs en btw soms zit slijm zonder iets te doen al in de mond .ik wil weten of dit kwaad ken of het iets met longen te maken heeft

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Best mogelijk dat je slijmvliezen aan het herstellen zijn van het roken

Reageren
    Catootje

Roken belast je lichaam met gifstoffen, waaronder cadmium, zorgt voor verzuring van je lichaam en voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder vitamine C en zink. Kan dus goed zijn om je lichaam te ontgiften en ontzuren en zorgen voor wat extra voedingsstoffen.

Reageren
    Anoniem

Heb 13 maanden niet gerookt zou het niet keer over zijn

Reageren
    John (moderator)

Het kan toch wel een tijdje duren

Reageren
    Anoniem

Het is toch vreemd .het is een tijdje na wakker worden en rest van dag niet meer .kom vanzelf in keel .

Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich niet raar. Je ligt en slaapt. Ook de slijmvliezen zijn dan iets minder actief. Zo gauw je wakker bent worden ook je slijmvliezen actiever. Daarnaast zou het kunnen zijn dat je snurkt om met open mond slaapt, waardoor de slijmvliezen wat droger worden. Dat komt dan weer op gang en wordt weer vochtiger als je wakker bent en begint te drinken en te eten. Er komt dan ook weer meer slijmproductie. Ook ingedroogd slijm kan een donkere kleur hebben als je dat ophoest

Reageren
    Anoniem

Ik snurk heel erg .ik heb vaak dorst snachts. En dit is allemaal begonnen half jaar na stoppen met roken .is er iets tegen te doen .neus zit sochtends ook nog vaak dicht

Reageren
    John (moderator)

Vraag dan eens aan de huisarts om een slaaponderzoek om te kijken of je geen apneu’s hebt.
    Als je echt veel snurkt, is daarmee het verkleurde slijm in de ochtend wel te verklaren zoals ik eerder al had uitgelegd

Reageren
Reageer op: Slijm ochtend keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.