- Marjolein31 augustus 2018 om 12:07
Ik heb sinds paar dagen last van spanning rondom mijn keel. Eenmaal Eerder gehad paar maanden geleden, had toen ook globusgevoel, maar huisarts vond niks en zei dat het stress was.
Nu begon het dus ook eerst als spieraanspanning en nu heb ik het gevoel alsof er een kleine knikker aan de rechterkant in mijn keel zit. Lachen of slikken geeft beetje een stekend gevoel. Eten gaat verder goed. Heb veel aan mijn amandelen/klieren in keel gevoeld en geduwd, kan het daar van zijn? Of moet ik het nogmaals laten nakijken?
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 september 2018 om 02:13Er zal een lymfeklier opgezet zijn door al dat gevoel en geduw. Blijf er eens vanaf, Voor de rest zullen het spanningsklachten zijn, zoals de huisarts al aangaf
ReagerenMarjolein4 september 2018 om 17:23Hallo Thandor,
Ik ben er een paar dagen van afgebleven maar het gevoel blijft, wellicht in iets mindere mate maar het is er mog wel.
Heb vandaag wel weer even gevoeld maar kan geen grote knobbel vinden. Ik voel het nu op sommige momenten aan een kant van mijn hals. Soms als ik slik (niet altijd), soms als ik praat (niet altijd). Een soort iets dat in mijn hals zit, iets kleins. Moeilijk te omschrijven.
Maak me er zo’n zorgen om dat het mijn vakantie een beetje verpest.
ReagerenMarjolein5 september 2018 om 20:56Overigens, het gevoel van een knikker in keel is wel weg maar het is nu meer een stekelachtig gevoel in mijn hals wanneer ik praat (soms, niet altijd). Ook soms aanwezig als ik niet praat.
Nu heb ik sinds vandaag ook dat ik met vlagen een penetrante geur ruik die anderen Om mij heen niet ruiken. Ik denk dat het van mij afkomt.
Zou het een infectie in de keel zijn? Ben verder niet ziek of verkouden.
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2018 om 02:20Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat naar de keel kijken
ReagerenMarjolein6 september 2018 om 04:46Probleem is dus dat ik in Kroatië ben op vakantie.
Vind jij t ernstig klinken als in tumor oid?
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2018 om 01:05Nee.met een tumor heeft dat niks te maken
ReagerenMarjolein9 september 2018 om 12:23Dank voor je reactie, dat stelde me erg gerust.
De vieze geur is opgehouden toen ik stopte met het slikken van ibuprofen.
Ondertussen is de pijn AA rechterkant hals zo goed als weg. Wel heb ik nu aan de linkerkant juist last van erg droge keel, vooral ook snachrs. Ik laat ernaar kijken als ik terug ben.
Kan dit duiden op een infectie? Het duurt allemaal lang
ReagerenJohn (moderator)
10 september 2018 om 01:43Moeilijk te zeggen zonder enig onderzoek…
ReagerenMarjolein13 september 2018 om 21:24Een paar dagen zijn de klachten weggeweest, nu is het opeens in alle hevigheid terug. Een knikkergevoel in keel aan rechterkant.
Ik heb in mijn keel gekeken, zie geen gezwollen amandelen.
Maar, aan de linkerkant (waar ik nu geen klacht heb) zie ik kleine zwellinkjes… eng!!
Vandaag al twee paniekaanvallen gehad, ik maak me zo’n zorgen. Maandag meteen naar de huisarts
ReagerenMarjolein14 september 2018 om 08:33John (moderator)
14 september 2018 om 09:39Het lijkt op een amanadel die wat opgezet is.
ReagerenMarjolein14 september 2018 om 10:00Het gekke is dat ik aan die kant helemaal geen lst meer heb. De andere kant begon dus gisteravond maar zwakt vandaag al ietsje af.
Is het nodig om naar de huisarts te gaan maandag?
ReagerenJohn (moderator)
15 september 2018 om 00:52wacht het weekend gewoon even af en kijk hie het gaat
ReagerenMarjolein16 september 2018 om 10:44Sorry. Ik lijk wel bezeten ervan.
Ik heb nog steeds last aan de andere kant. Alleen tijdens het eten, dan lijkt er iets aan die kant in mijn keel te zitten wat eten heel benauwend maakt. Moet dan echt na een gerecht op adem komen. Ik weet niet of het van de stress is of niet.
Ik maak me zo’n zorgen. Is dit een tumor?? Verder geen klachten.
Reageren