- Max12316 maart 2018 om 11:57
Hallo,
Op donderdag 1 maart ben ik ziek geworden, hoofdpijn, warm gevoel, koude rillingen, malaise, zondag daarop droge kriebelhoest en licht verstopte neus. Maandag ganse dag hoesten en verstopte neus, zonder slijm. Dinsdag ongelooflijke loopneus, niezen, woensdag donderdag en vrijdag was mijn neus compleet verstopt. Vanaf zaterdag beterde dat maar begon ik slijm op te hoesten, voorbije dinsdag was het hoesten zo goed als voorbij, maar sindsien heb ik opnieuw een verstopte neus en kriebels. Bovendien schommelt mijn lichaamstemperatuur steeds tussen de 37.1 – 37.7, dit al gedurende de 16 dagen dat ik ziek ben. Ik heb eveneens opgezette lymfeklieren in de hals en nek. Vandaag 16 maart ben ik nog steeds ziek, verstopte neus en een lamlendig gevoel, lichte verhoging en nog steeds lymfeklieren. Ik heb voorbije maandag een AB kuur Claritromycine gekregen maar merk geen beterschap tot heden. Is dit nog een normaal beloop?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 12:01Koorts heb je in ieder geval niet. Waar was de kuur voor gegeven? lijkt erop dat je een fikse verkoudheid hebt. Die wordt door een virus veroorzaakt, daar gaat een AB niet tegen helpen
ReagerenMax12316 maart 2018 om 12:05Huisarts vond dat het al te lang aansleepte maandag, ik was al 12 dagen zwaar verkouden en het beterde niet. Ik ben gevaccineerd tegen de griep dmv het 4 voudig vaccin alleszins. Het is nu intussen de 16 de dag en nog steeds geen enkele beterschap. Is dat wel nog normaal?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 12:10Er heerst een hardnekkige verkoudheid. En een griepvaccinatie helpt daar ook niet tegen. Ga terug naar de huisarts met de klachten
ReagerenMax12316 maart 2018 om 12:17Heb ik al gedaan gisteren, omdat het blijft aanslepen. Huisarts weet het zelf ook niet meer en zegt dat 15 dagen verkoudheid eigenlijk al uitzonderlijk is en al zeker omdat ik niet verbeter. Het blijft maar aanslepen en lijkt steeds te verspringen van de bovenste naar de onderste luchtwegen. Klachten wijzen verder niet op een sinusitis, oorontsteking of bronchitis Maar ze blijven wel aanslepen….
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 12:28Dan is goed uitzieken de enige remedie
ReagerenMax12316 maart 2018 om 21:42Mja, ik zit al 14 dagen thuis “uit te zieken”, zonder enig resultaat of verbetering …..
ReagerenMax1231 april 2018 om 19:33Update: nog altijd geen beterschap, vandaag al samengeteld 32 dagen ziek zonder enige beterschap. Nog Steeds verstopte neus en oor, niezen, pijnlijke lymfeklieren achter oor en oksel, bij momenten zeer veel zweten en vlagen van warmte en algemene malaise. Op 17 maart heeft men antistoffen tegen influenza A H3N2 vastgesteld. Maar volgens de arts toen zou deze infectie al voorbij moeten geweest zijn, bovendien was ik wel degelijk gevaccineerd.
Al ruim een maand ziek dus…. Is dit nog enigszins normaal??
ReagerenMarina17 maart 2019 om 17:48Beste,
Ben je nog genezen? Ik heb precies hetzelfde en ben enorm bezorgd hierover.
Bedankt,
Marina.
Reageren