Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende verkoudheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Max123

Hallo,

Op donderdag 1 maart ben ik ziek geworden, hoofdpijn, warm gevoel, koude rillingen, malaise, zondag daarop droge kriebelhoest en licht verstopte neus. Maandag ganse dag hoesten en verstopte neus, zonder slijm. Dinsdag ongelooflijke loopneus, niezen, woensdag donderdag en vrijdag was mijn neus compleet verstopt. Vanaf zaterdag beterde dat maar begon ik slijm op te hoesten, voorbije dinsdag was het hoesten zo goed als voorbij, maar sindsien heb ik opnieuw een verstopte neus en kriebels. Bovendien schommelt mijn lichaamstemperatuur steeds tussen de 37.1 – 37.7, dit al gedurende de 16 dagen dat ik ziek ben. Ik heb eveneens opgezette lymfeklieren in de hals en nek. Vandaag 16 maart ben ik nog steeds ziek, verstopte neus en een lamlendig gevoel, lichte verhoging en nog steeds lymfeklieren. Ik heb voorbije maandag een AB kuur Claritromycine gekregen maar merk geen beterschap tot heden. Is dit nog een normaal beloop?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Koorts heb je in ieder geval niet. Waar was de kuur voor gegeven? lijkt erop dat je een fikse verkoudheid hebt. Die wordt door een virus veroorzaakt, daar gaat een AB niet tegen helpen

Reageren
    Max123

Huisarts vond dat het al te lang aansleepte maandag, ik was al 12 dagen zwaar verkouden en het beterde niet.  Ik ben gevaccineerd tegen de griep dmv het 4 voudig vaccin alleszins. Het is nu intussen de 16 de dag  en nog steeds geen enkele beterschap. Is dat wel nog normaal?

Reageren
    John (moderator)

Er heerst een hardnekkige verkoudheid. En een griepvaccinatie helpt daar ook niet tegen. Ga terug naar de huisarts met de klachten

Reageren
    Max123

Heb ik al gedaan gisteren, omdat het blijft aanslepen. Huisarts weet het zelf ook niet meer en zegt dat 15 dagen verkoudheid  eigenlijk al uitzonderlijk is  en al zeker omdat ik niet verbeter. Het blijft maar aanslepen en lijkt steeds te verspringen van de bovenste naar de onderste luchtwegen. Klachten wijzen verder niet op een sinusitis, oorontsteking of bronchitis  Maar ze blijven wel aanslepen….

Reageren
    John (moderator)

Dan is goed uitzieken de enige remedie

Reageren
    Max123

Mja, ik zit al 14 dagen thuis “uit te zieken”, zonder enig resultaat of verbetering …..

Reageren
    Max123

Update:  nog altijd geen beterschap, vandaag al samengeteld 32 dagen ziek zonder enige beterschap. Nog Steeds verstopte neus en oor, niezen, pijnlijke lymfeklieren achter oor en oksel, bij momenten zeer veel zweten en vlagen van warmte en algemene malaise. Op 17 maart heeft men antistoffen tegen influenza A H3N2 vastgesteld. Maar volgens de arts toen zou deze infectie al voorbij moeten geweest zijn, bovendien was ik wel degelijk gevaccineerd.

Al ruim een maand ziek dus…. Is dit nog enigszins normaal??

Reageren
    Marina

Beste,

Ben je nog genezen? Ik heb precies hetzelfde en ben enorm bezorgd hierover.

Bedankt,

Marina.

Reageren
Reageer op: Aanhoudende verkoudheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.