- Pijn7 september 2017 om 14:24
Hoi,
Ik heb sinds 3 weken last van verkoudheid, even daarna kreeg ik pijn in de rug bij hoesten/niezen.
Wat is dit en gaat het vanzelf over?
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 september 2017 om 14:26Pijn7 september 2017 om 15:46linksonder
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2017 om 15:59Doe er iets op waarmee je dat gebied warm zet. Midalgan bijvoorbeeld. Als dat niet helpt en de klachten blijven, ga dan naar de huisarts.
ReagerenRonald1 februari 2018 om 10:54ben al enkele dagen grieperig, gisteren had ik pijn aan de linkerkant van mijn rug, vandaag heb ik ontzettend veel pijn met hoesten en niezen aan de rechteronderzijde van mijn rug, ook af en toe een doods gevoel in mijn rechterbil.
als ik loop en ik moet hoeste/niezen dan zak ik gewoon door mijn rechterbeen door de pijnscheut.weet iemand wat dit kan zijn.
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2018 om 11:09de griep !
ReagerenLee10 maart 2018 om 07:10Ronald , ik heb dit ook gehad bleek een zenuw tussen een hernia prop te zitten als je tenen ook een soort van verdoving hebben zou ik naar de dokter gaan ….griep kan je veel lichaaams pijn geven dus maby zo en zo naar de dokter ?
ReagerenEdwin25 maart 2018 om 09:33Kan natuurlijk van alles zijn, ik heb jaarlijks ook terugkerende rugklachten. Enerzijds doordat ik COPD (luchtwegenaandoening) heb, anderzijds door werk een zwakke onderrug. Door hoge luchtvochtigheid in de eerste maanden van elk jaar heb ik door COPD last van heel hoesten. Elk jaar slaat dat hoesten door naar pijn(steken) in de onderrug. Fysio therapie helpt, simpele rugoefeningen die ik zelf thuis doe. Soms is dat onvoldoende en gebruik ik lapmiddelen, zoals rugbanden van Thermacare bij de Drogist die 24 uur de rug verwarmen of een ouderwetse kruik tegen te onderrug. Echter als de luchtvochtigheid weer daalt (warmer weer) heb ik geen last van die rugklachten. Belangrijkste is, die onderrug zoveel mogelijk warm houden.
ReagerenAnne17 april 2018 om 07:00Ik heb al 2 weken een verkoudheid
En het doet heel veel pijn aan mijn rug op het midden en boven vlak als ik doe hoesten.
Wat moet ik doen!?
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2018 om 08:54Je zou naar de huisarts kunnen gaan
ReagerenJongen5 september 2018 om 10:56Goedemorgen,
Sinds een week heb ik last van me bovenrug tussen me schouderbladen zeg maar. Nu ben ik daarbij ook verkouden geworden en heb ik veel last van een kriebelhoest. Nu heb ik met zo nu en dan met hoesten dat het zeer doet tussen me schouderbladen, steeds op dezelfde plek zeg maar. Zijn ook momenten dat het niet in me rug zeer doet met hoesten. Heb vooral als ik in bed lig dat het in me rug zeer doet als ik hoest, niet als ik niet hoest.
Wat kan dit zijn?
Groet.
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2018 om 01:44Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenPaul10 april 2025 om 10:06Heel lang hoesten geeft steeds drukverhoging op de tussenwervelschijven. Bij hoesten/niezen/persen krijg je even drukpiekbelasying in de intradiscale ruimte. Duurt het hoesten erg lang kan je hernia-achtige symptomen ontwikkelen die overigens na het hoesten vanzelf weer kunnen verdwijnen. Meestal is het niet meer dan irritatie van kapsel en banden rondom de tussenwervelschijven, en geen echte hernia ( doorbraak)
Reageren