Zoeken Vraag het forum

Pijn in rug bij hoesten/niezen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pijn

Hoi,

Ik heb sinds 3 weken last van verkoudheid, even daarna kreeg ik pijn in de rug bij hoesten/niezen.

Wat is dit en gaat het vanzelf over?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zullen je rugspieren zijn. Doorgaans gaat dat vanzelf over.

Waar zat de pijn?

Reageren
    Pijn

linksonder

Reageren
    John (moderator)

Doe er iets op waarmee je dat gebied warm zet. Midalgan bijvoorbeeld. Als dat niet helpt en de klachten blijven, ga dan naar de huisarts.

Reageren
    Ronald

ben al enkele dagen grieperig, gisteren had ik pijn aan de linkerkant van mijn rug, vandaag heb ik ontzettend veel pijn met hoesten en niezen aan de rechteronderzijde van mijn rug, ook af en toe een doods gevoel in mijn rechterbil.
    als ik loop en ik moet hoeste/niezen dan zak ik gewoon door mijn rechterbeen door de pijnscheut.

weet iemand wat dit kan zijn.

Reageren
    John (moderator)

de griep !

Reageren
    Lee

Ronald , ik heb dit ook gehad bleek een zenuw tussen een hernia prop te zitten als je tenen ook een soort van verdoving hebben zou ik naar de dokter gaan ….griep kan je veel lichaaams pijn geven dus maby zo en zo naar de dokter ?

Reageren
    Edwin

Kan natuurlijk van alles zijn, ik heb jaarlijks ook terugkerende rugklachten. Enerzijds doordat ik COPD (luchtwegenaandoening) heb, anderzijds door werk een zwakke onderrug. Door hoge luchtvochtigheid in de eerste maanden van elk jaar heb ik door COPD last van heel hoesten. Elk jaar slaat dat hoesten door naar pijn(steken) in de onderrug. Fysio therapie helpt, simpele rugoefeningen die ik zelf thuis doe. Soms is dat onvoldoende en gebruik ik lapmiddelen, zoals rugbanden van Thermacare bij de Drogist die 24 uur de rug verwarmen of een ouderwetse kruik tegen te onderrug. Echter als de luchtvochtigheid weer daalt (warmer weer) heb ik geen last van die rugklachten. Belangrijkste is, die onderrug zoveel mogelijk warm houden.

Reageren
    Anne

Ik heb al 2 weken een verkoudheid

En het doet heel veel pijn aan mijn rug op het midden en boven vlak als ik doe hoesten.

Wat moet ik doen!?

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar de huisarts kunnen gaan

Reageren
    Jongen

Goedemorgen,

Sinds een week heb ik last van me bovenrug tussen me schouderbladen zeg maar. Nu ben ik daarbij ook verkouden geworden en heb ik veel last van een kriebelhoest. Nu heb ik met zo nu en dan met hoesten dat het zeer doet tussen me schouderbladen, steeds op dezelfde plek zeg maar. Zijn ook momenten dat het niet in me rug zeer doet met hoesten. Heb vooral als ik in bed lig dat het in me rug zeer doet als ik hoest, niet als ik niet hoest.

Wat kan dit zijn?

Groet.

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Paul

Heel lang hoesten geeft steeds drukverhoging op de tussenwervelschijven. Bij hoesten/niezen/persen krijg je even drukpiekbelasying in de intradiscale ruimte. Duurt het hoesten erg lang kan je hernia-achtige symptomen ontwikkelen die overigens na het hoesten vanzelf weer kunnen verdwijnen. Meestal is het niet meer dan irritatie van kapsel en banden rondom de tussenwervelschijven, en geen echte hernia ( doorbraak)

Reageren
Reageer op: Pijn in rug bij hoesten/niezen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.