Zoeken Vraag het forum

Vage klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miepje

Hoi,

Eind juni voelde ik iets in mijn keel. Het voelde als een vastzittend amandelsteentje. Alleen rechts. Ik ben gaan voelen / met een wattenstaafje gaan duwen. Want ik zag niks. Geen effect. Kort daarna felle keelpijn. Zachte gehemelte bogen (vlak voor de amandelen) helemaal rood. Ladingen drop en ijsjes hielpen enkele minuten. Pijn straalde uit naar mijn oor. Diclofenac van de praktijkondersteuner huisarts gekregen. Hielp niks. Was ook heel vermoeiend. Bloed onderzocht op pfeiffer. Maar dit bleek ik al gehad te hebben. Omdat ik wel eens vaker last had van amandelsteentjes, tong gaan schrapen (er zat veel plak op). Ook speciale middeltjes online gekocht tegen amandelstenen. Week later bij de huisarts. Gezeurd om een antibiotikuur. Herhaling van enkele jaren geleden van een kno arts. 8 dagen amoxiciline clavilaanzuur. 2 a 3 dagen voor het stoppen was de pijn wel weg. Maar toen veel gesnotter. Niet verkouden maar snel een loopneus. Inmiddels 4 dagen verder en een verwijzing KNO. Hoewel de pijn weg is ervaar ik nog met enige regelmaat dat gevoel van brok in mijn keel. Mijn gehemeltebogen zijn nog altijd knalrood en dat loopt iets door tot op de zijkant/ aanhechting van mijn tong. In die hoek, wat achter de laatste kies dus, zit aan de binnenkant ook een flinke ader (deels rood deels paars) en daar om heen is het weefsel wit. Ik ben erg bang voor mondkanker. Wilde eerder naar de KNO maar ze geven geen akkoord. Ik moet volgende week vrijdagmiddag. Ik ben zo bang! Ik ben 31, rook niet, maar ben sinds februari aan de speciaalbier gegaan. Zeker zo’n 8 a 9 flesjes per week, verspreid over een dag of 4 a 5. Sinds eind juni amper meer wat gehad. Bang dat het dingen erger maakt. Voel de keel ook weer heel droog en geirriteerd raken als ik drink. Ben zo bang dat ik het verknald heb… Op dit moment vage drukkend gevoel bij adem halen en rechts (vooral wanneer ik onder druk vacuüm door aanspannen spieren e.d. probeer een amandelsteentje??? los te krijgen) nog altijd dat gevoel alsof er iets vast zit. Klierem onder de kaak rechts ook wat opgezet. Wel wat minder pijnlijk dan in begin…. Brrr.. Ik maak mezelf misschien gek…

1 reactie
    Reageren
    Miepje

Kan iemand me helpen?

Hier 2 foto’s.

Reageren
Reageer op: Vage klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.