- Mel25 juli 2017 om 16:05
Hallo,
Ik zit te twijfelen om mijn keelamandelen te laten verwijderen. Ik heb mijn KNO-arts gesproken, en de mogelijkheid is er om het te doen. De reden is de frequentie van keelontstekingen bij mij. Nu had ik een vraag
Wat zijn de effecten op lange termijn? Daarmee bedoel ik, heeft het later nog effecten op je gezondheid zoals beduidend grotere vatbaarheid voor ziektes? “Baat het niet, dan schaadt het niet”, of toch anders? En als het de kans op ziektes vergroot (aangezien amandelen toch deel uitmaken van je afweersysteem), hoe groot is die kans dan ongeveer?
Nergens op het internet is te vinden of je door het verwijderen van amandelen vatbaarder bent voor ziektes. Het gaat me ook voornamelijk om bijvoorbeeld luchtweginfecties, aangezien de amandelen ziekteverwekkers uit de ingeademde lucht filteren.
Hoe zit dit allemaal? Zou iemand mij wat duidelijkheid kunnen geven?
Alvasf bedankt
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 juli 2017 om 16:28Met amandelen die opgezet zijn te groot geworden zij is het risico op infecties groter dan zonder amandelen. Je ondervindt dat nu zelf in principe ook al. Je hebt immers regelmatig keelontstekingen.
Reageren