Zoeken Vraag het forum

Klieren in hals ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wesley

Sinds een aantal dagen viel mij een opgezet iets op in mijn hals. Ik heb aan de linker kant van mij hals een centimeter of 2 boven mijn sleutelbeen, 2 mini bultjes die ik goed kan bewegen maar wel licht hard aanvoelen. Ik kan ook, zacht, de klieren in het hoekje van de keel en het sleutelbeen de kliertjes voelen. Ik kan ze wel goed bewegen. Ik heb die boven mijn sleutelbeen laten voelen aan de HA. Die vindt ze klein en niet gevaarlijk. Ik ben 21 jaar oud. Ik ben nu bang dat ik toch lymfeklierkanker heb. De klieren doen geen pijn, zijn klein en heb gelezen dat de piek moment van diagnose rond mijn leeftijd is. Maak ik me nou gek of moet ik een second opinion aanvragen volgens jullie. En daarnaast heeft roken een negatief effect hierop volgens jullie? Alvast bedankt voor de reacties!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is geen reden om je daar ongerust over te maken. als er ook maar enige twijfel was geweest, had de huisarts je echt wel doorgestuurd voor verder onderzoek

Reageren
    Wesley

Bedankt voor he reactie, ik voel nu ook achter mn oor mini bultjes. Ik heb wat druk op mn borst en wat moeite met ademhalen. Zou dit door de stress komen of heeft dit allen een verband?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan heel goed door de stress komen. Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Wesley

Mijn score is 53, dus hoger dan 42 die als norm wordt gehanteerd. Maar kunnen daardoor klieren groter worden achter je oor ? Wel heel gek

Reageren
    John (moderator)

de klieren worden daar niet groter door.

Reageren
Reageer op: Klieren in hals ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.