- Alias18 september 2023 om 14:45
Ik heb een vraag over astbest. De bijgevoegde informatie van het RIVM is heel duidelijk.
Mijn vriendin heeft een paard, het dak van de stalling ziet eruit als asbest golfplaten. Met hier en daar een gaatje erin. De berging waar zadels en dergelijke liggen grenst tegen het schuine dak aan waar ze dagelijks komt. Je staat hier heel dicht bij de beplating.
Geeft dit nu een hoog risico? Maak me hier zorgen over.
Bijlagen:
6 reactiesReagerenSuus18 september 2023 om 15:53Dit geeft geen enkel risico, zolang er niet in de platen gezaagd of iets dergelijks gaat worden.
ReagerenAlias18 september 2023 om 19:38Ik las namelijk dat beschadigde plaatsen gevaarlijk kunnen zijn. In sommige zit een gat en de inloop bergruimte schuiven weleens wat spullen langs ook tegen het dak. Platen gaat dat niet van kapot maar er schuift weleens wat langs.
Wat denk jij John? Is dit verhoogd risico als je hier al jaren een uur per dag bent?
ReagerenAlias18 september 2023 om 19:38Beschadigde platen*
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2023 om 19:40Niet gevaarlijk
ReagerenAlias18 september 2023 om 20:39Ook niet door die gaten en wind e.d.? Dat er dan steeds vezels loskomen? Of wanneer er iets langs schuift zonder dat het echt kapot gaat?
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2023 om 22:01Nee, alleen als je erin zou gaan boren en zagen
Reageren