- Anoniem27 juli 2025 om 20:42
Beste,
Ik heb al 3tal maanden last van mijn maag en pijn rechts onder mijn ribben. Vorig jaar is mijn galblaas verwijderd. Ik ben vooral misselijk en veel overgeven. Ze hebben een echo, ct met contrast , gastroscopie en bloedonderzoek gedaan. Ik krijg als resultaat functionele dyspepsie. Maar ik geraak van mijn probleem niet af en ben nog steeds ongerust dat dit bijvoorbeeld dunne darmkanker is. Kan dat of had dit dan al opgemerkt geweest tijdens de onderzoeken?
Alvast bedankt4 reactiesReageren
Peter (huisarts)
27 juli 2025 om 23:07Pijn onder je ribben, misselijk en overgeven klinkt als galproblematiek na galoperatie ( post cholecystectomie syndroom). Ik dacht niet dat daar veel aan te doen is, maar als je behabndelaar het niet weet weet een internist misschien nog oplossingen?
ReagerenAnoniem27 juli 2025 om 23:23Oke, dus dunne darm kanker is zeker niet? Daar kan ik gerust in zijn? Maak me hierover erg druk namelijk. Gal problematiek na verwijdering komt dat vaak voor?
Reageren
Peter (huisarts)
28 juli 2025 om 15:26Komt voor bij 5-10 % van de mensen die aan de gal geopereerd zijn!
ReagerenHatseflats9 augustus 2025 om 18:31Enig idee of bekend hoelang die klachten kunnen blijven?
Reageren
12 dagen geleden is mijn galblaas verwijderd
Sindsdien heb ik enorme pijnaanvallen die een soort kramp is in mijn zij/voorkant buik geven. Voor alles weer ontspannen is kan het soms wel 2 uur duren. Ik hoor graag van je.